O 12,5 proc. mniej wydano na reklamę w lutym
Najwięcej na reklamę wydała cennikowo Aflofarm Farmacja Polska – 161 mln zł (fot. Pixabay.com)
Reklamodawcy zmniejszyli wydatki w mediach w lutym 2021 roku o 12,5 proc. w stosunku do tego samego miesiąca w ub.r. - wynika z danych cennikowych netto firmy Kantar.
Na reklamę w mediach (bez promocji w internecie i bez uwzględnienia rabatów) przeznaczono 2,5 mld zł. W wyniku kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa wydatki reklamowe zwiększono tylko w radiu – o 3,2 proc., do 723 mln zł, a w pozostałych mediach ograniczono. Najwięcej przeznaczono na reklamę w telewizji – 1,4 mld zł (spadek o 4,6 proc.). Mniej wydano na promocję w magazynach – 160 mln zł (spadek o 39 proc.), w dziennikach – 78 mln zł (spadek o 25 proc.), OOH – 74 mln zł (spadek o 28 proc.) i w metrze – 6 mln zł (spadek o 33 proc.). Najbardziej ucierpiała reklama kinowa, na którą w lutym przeznaczono jedynie 20,6 tys. zł (spadek o 99,9 proc.) - tylko niektóre kina były otwarte i to zaledwie przez dwa tygodnie.
Najwięcej na reklamę wydała cennikowo Aflofarm Farmacja Polska – 161 mln zł (spadek o 30 proc.). Drugim największym reklamodawcą w lutym był Lidl – 75 mln zł (wzrost o 22 proc.), a trzecim Euro-Net Warszawa – 73 mln zł (wzrost o 99,8 proc.). Natur Produkt Zdrovit przeznaczył na reklamę 66 mln zł (wzrost o 9 proc.), a firma Terg (właściciel sieci Media Expert) – 58 mln zł (wzrost o 39 proc.).
(IKO, 26.03.2021)