Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Marzec 26, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rosja chce udostępniania danych przez użytkowników social mediów

Roskomnadzor podtrzymuje ograniczenia wobec Twittera (screen: Rkn.gov.ru)

Rosyjski regulator rynku mediów Roskomnadzor opublikował na stronie internetowej projekt rozporządzenia, zgodnie z którym mógłby żądać od użytkowników mediów społecznościowych przekazywania danych paszportowych, adresowych i innych poufnych informacji.

Pomysł pojawił się po tym, jak władze zarzuciły amerykańskim serwisom działającym na terenie Rosji nieprzestrzeganie prawa. 10 marca podjęta została decyzja o spowolnieniu Twittera - oficjalnie ze względu na nieusunięcie treści szkodliwych dla dzieci. 23 marca Roskomnadzor poinformował, że w związku z tylko częściowym wywiązaniem się Twittera z nakazu, serwis ten nadal będzie działać w sposób ograniczony.

Użytkownicy swoje dane mieliby udostępniać bezpośrednio za pośrednictwem serwisu lub poprzez stronę Roskomnadzoru. Musieliby przesyłać nie tylko imiona i nazwiska czy adres e-mail, ale także koniecznie numer telefonu, adres zamieszkania i dane paszportowe, weryfikowane przez organ nadzorujący za pomocą rządowej bazy danych. W razie wprowadzenia rozporządzenia dane osobowe będą również udostępniane innym agencjom rządowym w przypadkach przewidzianych przez prawo.

Oprócz Twittera organ regulacyjny zagroził utrudnieniami serwisom Facebook, Instagram, TikTok, VKontakte, Odnoklassniki, Telegram i YouTube. Vkontakte został już ukarany grzywną w wysokości 1,5 mln rubli.

(MAC, 26.03.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.