GUS wybrał Sigmę Bis do zakupu prasowej kampanii Narodowego Spisu Powszechnego
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań ma być prowadzony od 1 kwietnia do 30 września (fot. Pixabay.com)
Główny Urząd Statystyczny rozstrzygnął drugą część przetargu na kampanię promującą Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021. Wybrał Sigmę Bis, agencję mediową należącą do PKN Orlen i PZU.
Wartość całego przetargu GUS wynosi 14,5 mln zł brutto, przy czym na pierwszą część (dotyczy promocji głównie w telewizji i radiu) przeznaczono blisko 11,8 mln zł brutto, a na drugą (prasa) - 2,7 mln zł brutto. W tym tygodniu rozstrzygnięto drugą część przetargu.
Jego zwycięzcą jest Sigma Bis, która zaoferowała najniższą kwotę: 2,1 mln zł. O budżet mediowy w prasie zabiegały także: Media Group (zaoferowała 2,5 mln zł), Fabryka Komunikacji Społecznej (2,4 mln zł), Agencja Reklamowa DSK (2,3 mln zł) i Mastermind Media (2,2 mln zł).
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 rusza 1 kwietnia i zakończy się 30 września. GUS od grudnia ub.r. szukał agencji, która przeprowadzi kampanię promocyjną spisu. Urząd wielokrotnie przekładał termin składania ofert, na co wpływ miała m.in. skarga Klubów Gazety Polskiej do premiera na to, że w przetargu nie uwzględniono tytułów związanych z Tomaszem Sakiewiczem. Ostatecznie GUS zrezygnował ze wskazywania tytułów prasowych, w których mają ukazywać się reklamy.
Wciąż nie rozstrzygnięto pierwszej części przetargu – o ten budżet mediowy walczy sześć podmiotów branży reklamowej. Najwięcej zaproponowała agencja Sigma Bis – 7,7 mln zł. O ok. 1 mln zł mniej zaproponowały: Agencja Reklamowa DSK – 6,95 mln zł, Fabryka Komunikacji Społecznej – 6,26 mln zł, konsorcjum firm Effective Media Solutions i Effective Media – 6,32 mln zł. Oferty złożyły też: Mastermind Media – 5,84 mln zł i Media Group – 4,34 mln zł.
(IKO, 25.03.2021)