Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: na weekend

Dział: SYLWETKI

Dodano: Marzec 19, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Obajtek coraz mocniej ciąży PiS

Obajtek odpowiada na medialne publikacje, że to zemsta za jego styl zarządzania w Orlenie (fot. Piotr Molecki/East News)

W mediach nie cichnie temat Daniela Obajtka. Publikacje koncentrują się wokół niewiadomego pochodzenia majątku prezesa Orlenu. - To katastrofa wizerunkowa - podsumowuje Wiesław Gałązka, ekspert ds. wizerunku politycznego.

Od 26 lutego, kiedy "Gazeta Wyborcza" ujawniła nagrania z działalności Obajtka w okresie sprawowania mandatu wójta Pcimia, temat prezesa Orlenu nie schodzi z czołówek dzienników, serwisów telewizyjnych i portali internetowych. Na jaw wychodzą kolejne nieznane fakty z życia szefa największej spółki w Europie Środkowo-Wschodniej.

"Newsweek Polska" opublikował 12 marca listę kilkunastu nieruchomości - pałaców, willi, domów i chatek letniskowych - w Małopolsce i na Pomorzu, które należą do Obajtka i jego najbliższej rodziny. Natomiast Onet.pl we wtorek opisał, jak Obajtek zdobył menedżerski tytuł MBA w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów, która jest biznesowo powiązana z Orlenem.

Jak wynika z danych Press-Service Monitoring Mediów, na temat Daniela Obajtka w okresie 26 lutego - 16 marca zanotowano 10,3 tys. publikacji w mediach tradycyjnych, 468,3 tys. na Twitterze i 39,7 tys. na Facebooku. W tym czasie pod hasłem "afera Obajtka" pojawiły się 344 publikacje w mediach tradycyjnych, 19,2 tys. na Twitterze i 2 tys. na Facebooku.

Lawinowy wzrost zainteresowania prezesem Orlenu pokazuje również Google Trends. Internauci zaczęli częściej niż zwykle szukać informacji o Obajtku w lutym, kiedy otrzymał tytuł Człowieka Wolności tygodnika "Sieci", a Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraził zgodę na przejęcie Polska Press przez Orlen. Szczyt zainteresowania Obajtkiem w Google przypadł na koniec lutego. 

W odpowiedzi na publikacje w mediach prezes naftowego giganta straszy dziennikarzy pozwami oraz w zaparte broni swojej pozycji. W ostatnich dniach udzielił wywiadów TVP, Polskiej Agencji Prasowej, Wirtualnej Polsce i "Super Expressowi". Twierdzi w nich, że jest atakowany za swoją skuteczność w zarządzaniu Orlenem, czego dowodem ma być fuzja z Lotosem.

Obajtek stąpa po rozżarzonych węglach

- Strategia Obajtka sprowadza się do obrony przez atak - komentuje dr Mirosław Oczkoś, specjalista od wizerunku. Dodaje, że z ust prezesa Orlenu nie padły żadne słowa skruchy. - Takie podejście jest zero-jedynkowe. Jeśli będą pojawiać się kolejne kompromitujące go publikacje, to strategia konfrontacji może okazać się dla niego samobójcza. Pajęczyna powiązań jest zbyt widoczna, skala majątku Obajtka jest dla ludzi szokująca, a jedyne, co go ratuje, to wsparcie od prezesa PiS - mówi "Press" dr Oczkoś.  

- To katastrofa wizerunkowa. Fala nieufności wobec Obajtka będzie rosła - mówi wprost Wiesław Gałązka, ekspert ds. wizerunku politycznego. Dodaje, że niejasności wokół prezesa Orlenu rzutują na cały wizerunek partii rządzącej. - Obajtek nie należy do zakonu PC, pojawił się w czołówce PiS nagle, podobnie jak Mateusz Morawiecki. Prezes Orlenu stąpa po rozżarzonych węglach. Jednak prezes Jarosław Kaczyński będzie go bronił do końca, bo on nigdy nie przyznaje się do błędów - stwierdza Gałązka.

Ekspert przypomina, że do pozytywnego wizerunku politycznego potrzebne są trzy składniki: zaufanie, szacunek i sympatia. - Tymczasem Obajtek nie potrafi nawet budzić sympatii - podsumowuje Gałązka. 

(PTD, 19.03.2021)

Pozostałe tematy weekendowe

Media mają prawo interesować się synem Szydło
Cichy newsroom. Media po roku pandemii
Obajtek coraz mocniej ciąży PiS
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.