IMM: Onet, RMF FM i TVN 24 najczęściej cytowanymi mediami w lutym
Analizę przeprowadzono na podstawie ponad 48 tys. przekazów (fot. Roman Kraft/Unsplash)
Portal Onet.pl z wynikiem 5,8 tys. cytowań był najbardziej opiniotwórczym medium w lutym - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów.
Na miejscu drugim rankingu, z wynikiem 4 tys. cytowań, znalazła się stacja RMF FM. Podium zamyka TVN 24 (2,6 tys. cytowań).
Najbardziej opiniotwórczymi tytułami prasowymi w lutym były: "Gazeta Wyborcza" (2537), na którą powoływano się szczególnie w kontekście tzw. taśm Daniela Obajtka, "Rzeczpospolita" (2225) i "Dziennik Gazeta Prawna" (1709).
Wśród stacji telewizyjnych najwięcej cytowań w styczniu miały: TVN 24 (2622), Polsat News (2282) i TVP Info (1270).
Podium najczęściej cytowanych stacji telewizyjnych lutego to kolejno: @tvn24 z wynikiem 2,6 tys. powołań, @PolsatNewsPL z liczbą 2,2 tys. i @TVPINFO2 na poziomie 1,2 tys. Z kolei największy wzrost w stosunku do stycznia zanotowały @TVP1 (332) i @polsatsport (183). #media #IMM pic.twitter.com/Sx0TfjBo4J
— Instytut Monitorowania Mediów (@IMMonitoring) March 17, 2021
Stacje radiowe z największą liczbą wzmianek to: RMF FM (4153), Radio Zet (1946) oraz PR24 (764).
W zestawieniu najczęściej cytowanych portali internetowych na podium znalazły się: Onet.pl (5831), Wp.pl (2422) oraz Interia.pl (1474).
Wśród tygodników i dwutygodników na czele był "Tygodnik do Rzeczy" (332), kolejne miejsca zajęły "Wprost" (234) i "Newsweek Polska" (180).
Najczęściej cytowanym tytułem w kategorii miesięczniki i dwumiesięczniki był w lutym "Forbes" (896). Na drugim miejscu znalazły się "Perspektywy" (404), a podium zamyka "Press" (113), na który powoływano się m.in. w kontekście powrotu programu Wojciecha Cejrowskiego do TVP.
W kategorii najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomicznym i biznesowym na czele były: "Rzeczpospolita" (2225), "Dziennik Gazeta Prawna" (1709) i "Forbes" (896). Z kolei w zestawieniu mediów o profilu biznesowym i ekonomicznym obejmującym serwisy internetowe na miejscu pierwszym był Money.pl (891), na drugim Businessinsider.com.pl (381), a na trzecim Bankier.pl (311).
Na pozycji lidera kategorii najbardziej opiniotwórczego medium regionalnego uplasowało się Radio Wrocław (162). Za nim były "Dziennik Zachodni" (139) i "Gazeta Krakowska" (125).
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 48 166 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz z portali internetowych.
Ranking najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych otwiera @prwpl z liczbą 162 powołań. Drugie miejsce zajął @zachodni, którego informacje przytaczano 139 razy między innymi w związku z doniesieniami o obecności Andrzeja Dudy na nartach w Beskidach. #raportIMM pic.twitter.com/VPGnumx2jy
— Instytut Monitorowania Mediów (@IMMonitoring) March 18, 2021
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 48 166 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz z portali internetowych.
(JSX, 18.03.2021)