Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 18, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PSMM z naukowcami chce opracować sztuczną inteligencję dla dziennikarzy

PSMM dziennie opracowuje 5 mln informacji (fot. freestocks/Unsplash.com)

Press-Service Monitoring Mediów (PSMM) przystąpił do projektu CLARIN-PL, którego celem jest opracowanie mechanizmów sztucznej inteligencji przy analizie tekstów. - Mogą one posłużyć dziennikarzom do szybszego zbierania informacji do tworzonych przez nich publikacji - mówi "Press" Sebastian Bykowski, dyrektor generalny PSMM.

Konsorcjum CLARIN-PL tworzy obecnie pięć instytucji naukowych (w tym Politechnika Wrocławska i Uniwersytet Łódzki) i 22 partnerów biznesowych. Jego celem jest stworzenie rozwiązań do efektywnej i wygodnej analizy dużych zbiorów tekstów przy użyciu sztucznej inteligencji. - Wypracowanych rozwiązań dziennikarze będą mogli użyć zarówno do tak podstawowych czynności, jak analiza poprawności gramatycznej i ortograficznej tekstów, jak i do analizy większych zbiorów pod kątem wyodrębnienia z nich interesujących, trudnych do wychwycenia informacji - mówi "Press" Sebastian Bykowski.

Projekt ma nauczyć systemy komputerowe, jak lepiej zrozumieć język polski i jego składnię. Dzięki przetwarzaniu ogromnych zbiorów danych z bardzo różnych dziedzin możliwe będzie zbudowanie modeli sztucznej inteligencji, które posłużą do tworzenia narzędzi do analizy tekstu. 

Dyrektor generalny PSMM dodaje, że sztuczna inteligencja ma pomóc w dwóch wyzwaniach - lawinowo rosnącej liczbie publikacji w mediach oraz wychwytywaniu fake newsów i dezinformacji. - Jeszcze 10 lat temu opracowywaliśmy około trzech milionów informacji rocznie. Obecnie to około pięciu milionów, ale dziennie. To potężne wyzwanie, któremu nie są w stanie w pełni sprostać ludzkie zasoby - przekonuje Bykowski.

Docelowo narzędzia sztucznej inteligencji mają pomóc np. w katalogowaniu tekstów, przygotowaniu statystyk występowania konkretnych podmiotów w artykułach lub wykrywaniu stylu konkretnych autorów.

Rozwój projektu CLARIN-PL jest na bardzo wczesnym etapie, dlatego PSMM nie wskazuje nawet szacunkowej daty opracowania gotowych rozwiązań sztucznej inteligencji dla dziennikarzy.

(PTD, 18.03.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.