UOKiK: Biedronka musi zorganizować akcję edukacyjną dla klientów
Właścicielem sieci sklepów Biedronka jest Jeronimo Martins Polska (fot. Jakub Kaminski/East News)
Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, ma zorganizować akcję edukacyjną, w ramach której konsumenci będą mogli otrzymać bony zakupowe łącznej wartości 7,5 mln zł – tak zdecydował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
To wynik skarg konsumentów Biedronki na jej akcje promocyjne, w których można było otrzymać voucher zniżkowy na zakupy w zamian za wydanie określonej kwoty. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zarzuca właścicielowi Biedronki, że negatywnie rozpatrywano reklamacje związane z ogólnopolskimi akcjami promocyjnymi po upływie 30 dni od ich złożenia.
Zarzuty dotyczą też opóźnień w publikacji regulaminów względem terminów rozpoczęcia poszczególnych akcji. Urząd zwraca uwagę, iż „zdarzały się sytuacje, w których to przedsiębiorca informował w reklamach i materiałach promocyjnych, że szczegóły akcji można poznać wchodząc na stronę internetową, tymczasem regulaminów tam nie było lub pojawiały się z opóźnieniem – zdarzało się, że nawet w ostatnim dniu akcji”. Postępowanie przeciwko Jeronimo Martins Polska wszczęto w marcu 2020 roku.
Właściciel sklepów #Biedronka zamieszczał regulaminy promocji z opóźnieniem, a w sytuacji, gdy nie odpowiadał na reklamacje z nimi związane w terminie, nie uznawał roszczeń konsumentów pic.twitter.com/VNEKQX5sXS
— UOKiK (@UOKiKgovPL) March 10, 2021
UOKiK zobowiązał Jeronimo Martins Polska do zorganizowania akcji edukacyjnej i quizu dla klientów. „Po zapoznaniu się z prawami klientów obowiązującymi podczas dokonywania zakupów, konsumenci będą mogli rozwiązać test i wygrać bon na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł. Spółka przygotuje 500 tys. voucherów o łącznej wartości 7,5 mln zł” - podał urząd, zaznaczając, że kod rabatowy będzie wysyłany na numer telefonu komórkowego konsumenta.
(IKO, 11.03.2021)