Przyszłość programu Tomasza Sekielskiego w TVP  |  Naczelny plotkarskiego serwisu BlaskOnline.pl  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Trefl wybierze w przetargu  |  Średnia widownia "Ojca Mateusza" w TVP 1  |  Teleturniej "Postaw na milion"  |  Nadawca Radia Yanosik  |  Radio Bezpieczna Podróż zniknęło  |  Segment miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wystartował szósty podcast "Pulsu Biznesu"  |  RASP wprowadził narzędzie  |  PIK stworzyła ankietę  |  Instytut Monitorowania Mediów działa od 25 lat  |  Fielmann szuka agencji  |  Dyrektor kreatywny w Endless  |  Hebe nowym klientem  |  Channel Ten po 16 latach kończy nadawanie programu  |  Rozpoczął się proces o wykorzystywanie zdjęć Getty Images przez firmę AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Przyszłość programu Tomasza Sekielskiego w TVP  |  Naczelny plotkarskiego serwisu BlaskOnline.pl  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Trefl wybierze w przetargu  |  Średnia widownia "Ojca Mateusza" w TVP 1  |  Teleturniej "Postaw na milion"  |  Nadawca Radia Yanosik  |  Radio Bezpieczna Podróż zniknęło  |  Segment miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wystartował szósty podcast "Pulsu Biznesu"  |  RASP wprowadził narzędzie  |  PIK stworzyła ankietę  |  Instytut Monitorowania Mediów działa od 25 lat  |  Fielmann szuka agencji  |  Dyrektor kreatywny w Endless  |  Hebe nowym klientem  |  Channel Ten po 16 latach kończy nadawanie programu  |  Rozpoczął się proces o wykorzystywanie zdjęć Getty Images przez firmę AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Przyszłość programu Tomasza Sekielskiego w TVP  |  Naczelny plotkarskiego serwisu BlaskOnline.pl  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Trefl wybierze w przetargu  |  Średnia widownia "Ojca Mateusza" w TVP 1  |  Teleturniej "Postaw na milion"  |  Nadawca Radia Yanosik  |  Radio Bezpieczna Podróż zniknęło  |  Segment miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wystartował szósty podcast "Pulsu Biznesu"  |  RASP wprowadził narzędzie  |  PIK stworzyła ankietę  |  Instytut Monitorowania Mediów działa od 25 lat  |  Fielmann szuka agencji  |  Dyrektor kreatywny w Endless  |  Hebe nowym klientem  |  Channel Ten po 16 latach kończy nadawanie programu  |  Rozpoczął się proces o wykorzystywanie zdjęć Getty Images przez firmę AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 25, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Australijski Senat przyjął ustawę regulującą działalność m.in. Facebooka

Facebook ogłosił w środę, że w ciągu trzech lat, w różnych krajach, zainwestuje w branżę informacyjną 1 mld dol. (fot. JJ Harrison - Own work, Wikimedia Commons, CC BY-SA 3.0)

Australijski Senat przyjął ustawę dotyczącą opłat firm technologicznych za użytkowanie treści pochodzących od lokalnych wydawców. Zatwierdzenie ustawy przez Izbę Reprezentantów ma być formalnością. Podobne do australijskich działania wobec gigantów technologicznych zamierza wprowadzić Kanada.

W ubiegłym tygodniu Facebook zablokował w Australii dostęp do treści newsowych, protestując przeciwko planowanej ustawie. Ostatecznie australijski rząd poszedł na ustępstwa, ale koncern zgodził się płacić za newsy i przywrócić do nich dostęp. Ustalono, że Facebook może negocjować indywidualne warunki umów z dostawcami treści, a rząd będzie wkraczać tylko w wyjątkowych przypadkach. Facebook dostanie też wolną rękę w sprawie doboru i czasu zamieszczania materiałów innych mediów. 

Projektowana ustawa wymaga od firm technologicznych poddania się arbitrażowi, jeśli nie udałoby im się zawrzeć umowy handlowej z australijskimi wydawcami, co w praktyce umożliwi rządowi ustalanie porozumienia. Przepisy przeszły przez Senat, mimo sprzeciwu partii opozycyjnych i niezależnych polityków uważających, że będzie to rozwiązanie niekorzystne dla małych wydawców i nadawców.

Skoordynowane z Australią działania wobec big techów zamierza wprowadzić Kanada. Premierzy obydwu krajów już się porozumieli w tej sprawie. Na początku lutego ponad 100 kanadyjskich gazet ukazało się z pustymi pierwszymi stronami, domagając się  działań wobec takich firm jak Facebook i Google, które wykorzystują bezpłatnie ich publikacje i jednocześnie zagarniają 80 proc. kanadyjskich budżetów reklamowych.

Facebook ogłosił w środę, że w ciągu trzech lat, w różnych krajach, zainwestuje w branżę informacyjną 1 mld dol.

(MAC, 25.02.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.