Onet, RMF FM i “Rzeczpospolita” najczęściej cytowanymi mediami w grudniu
Onet.pl od ponad roku utrzymuje pozycję lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce (fot. Piotr Molecki/East News)
Portal Onet.pl w grudniu z prawie 5 tys. cytowań znalazł się na czele zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów.
Jednymi z najczęściej cytowanych materiałów w Onecie były: tekst o poszukiwaniach Davida Manzheleya, organizatora słynnej seksimprezy w Brukseli, oraz wiadomość o zakażeniu koronawirusem Marty Lempart, liderki Strajku Kobiet.
Na kolejnych miejscach za Onetem (4941) w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów znalazły się: radio RMF FM (4506 cytowań) i dziennik “Rzeczpospolita” (3402). Stację radiową często cytowano m.in. za sprawą informacji o masowym wykorzystywaniu przez Polaków luki w zapisie dotyczącym zawieszenia działalności hotelów i pensjonatów, z kolei najchętniej cytowaną informacją w dzienniku były doniesienia o opracowaniu przez rosyjskich naukowców szczepionki na HIV.
Instytut Monitorowania Mediów IMM (imm.com.pl)
Wśród stacji telewizyjnych najwięcej cytowań w grudniu miały: TVN24 (3112), Polsat News (2590), a za nim TVP Info (1610), na którego antenie rzecznik rządu Piotr Müller zapowiedział przygotowanie ustawy gwarantującej zapewnienie funduszu wypłacającego odszkodowania w przypadku negatywnych skutków zaszczepienia.
Instytut Monitorowania Mediów IMM (imm.com.pl)
Wśród stacji radiowych z największą liczbą wzmianek znalazły się: RMF FM (4506), Radio Zet (2250), gdzie o zakazie przemieszczania się w sylwestrową noc wypowiadał się minister zdrowia, Adam Niedzielski, oraz Polskie Radio 24 (817).
Instytut Monitorowania Mediów IMM (imm.com.pl)
W zestawieniu najczęściej cytowanych portali internetowych na podium znalazł się Onet.pl (4941), za nim Wp.pl (3254) i Interia.pl (1255), która zanotowała wzrost w zestawieniu m.in za sprawą wywiadu z ks. dr Wojciechem Sadłoniem na temat wznowienia badań nas zjawiskiem apostazji w Polsce.
Instytut Monitorowania Mediów IMM (imm.com.pl)
Najbardziej opiniotwórczymi tytułami prasowymi w grudniu były: "Rzeczpospolita" (3402) i "Super Express" (1887), na łamach którego ukazały się wyniki sondażu Instytutu Badań Pollster, z którego wynikało, że większość obywateli w Polsce jest przeciwna obowiązkowi szczepień przeciwko COVID-19. Na trzecim miejscu była "Gazeta Wyborcza" (1644).
Instytut Monitorowania Mediów IMM (imm.com.pl)
Wśród tygodników i dwutygodników na czele: “Gazeta Polska” (578), której wywiadu udzielił prezes PiS Jarosław Kaczyński. Następne w tej kategorii były tygodniki “Newsweek” (284) i "Do Rzeczy" (272).
Instytut Monitorowania Mediów IMM (imm.com.pl)
Najczęściej cytowanym tytułem w kategorii miesięczniki i dwumiesięczniki w grudniu był "Forbes" (131). Na kolejnych miejscach znalazły się "Twój Styl" (100) oraz "Press" (86).
Instytut Monitorowania Mediów IMM (imm.com.pl)
W kategorii najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomicznym i biznesowym były: "Rzeczpospolita" (3402), "Dziennik Gazeta Prawna" (1451) i "Puls Biznesu" (520).
Instytut Monitorowania Mediów IMM (imm.com.pl)
W rankingu mediów o profilu biznesowym i ekonomicznym obejmującym serwisy internetowe na miejscu pierwszym był Money.pl (1045), na drugim Businessinsider.com.pl (354), a na trzecim Bankier.pl (247).
Instytut Monitorowania Mediów IMM (imm.com.pl)
Najbardziej opiniotwórcze z mediów regionalnych to: “Dziennik Wschodni” (123), Radio Wrocław (118) i Radio Poznań (108).
Instytut Monitorowania Mediów IMM (imm.com.pl)
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 49589 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych. Badanie dotyczy okresu 1-31 grudnia 2020 roku.
(BAE, 19.01.2021)