Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 18, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

GUS wydłużył termin przetargu na kampanię promującą powszechny spis ludności

Oferty w przetargu GUS można składać do 25 stycznia (fot. Pixabay.com)

Główny Urząd Statystyczny wydłużył do 25 stycznia termin składania ofert do przetargu na kampanię promującą Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021. Ponownie nie uwzględnił w nich gazet związanych z Tomaszem Sakiewiczem.

Wartość zlecenia wynosi 14 mln zł netto. Poprzedni termin składania ofert minął 14 stycznia, a 15 stycznia GUS ogłosił nowy termin. Zmienił też opis przedmiotu zamówienia, uwzględniając pytania z agencji zainteresowanych przetargiem. Wskazano w nich m.in. grupę docelową (doprecyzowano, że bezpośrednią grupę stanowią mieszkańcy Polski, w tym również cudzoziemcy i stali mieszkańcy Polski przebywający w czasie spisu za granicą) oraz hasła, które mają zostać wykorzystane w komunikacji, czyli „#liczysiękażdy”, „Liczymy się dla Polski”.

Na początku stycznia GUS opublikował szczegóły dotyczące zamówienia na przeprowadzenie kampanii - w dokumentach wyszczególniono media, w których będą ukazywać się reklamy i artykuły sponsorowane. Zabrakło w nich tytułów związanych z Tomaszem Sakiewiczem, czyli dziennika "Gazeta Polska Codziennie" i tygodnika "Gazeta Polska". Fundacja Klubów Gazety Polskiej napisała wówczas w tej sprawie skargę do premiera, zarzucając GUS złamanie prawa. W dokumentach z 15 stycznia lista tytułów prasowych pozostała niezmieniona.

GUS w grudniu ub.r. rozpisał przetarg na agencję, która przeprowadzi kampanię promocyjną, głównie w telewizji i w radiu. Zlecenie obejmuje produkcję spotów i filmu instruktażowego oraz planowanie i zakup mediów, a także „lokowanie wiedzy eksperckiej ekspertów statystyki publicznej w programach informacyjnych i lifestylowych”. Działania reklamowe prowadzone będą także w prasie ogólnopolskiej i lifestylowej oraz w serwisach internetowych związanych z tytułami.

Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań ma być prowadzony od 1 kwietnia do 30 czerwca 2021 roku. Celem kampanii będzie przede wszystkim zwiększenie kompletności badania, jak również popularyzacja spisów powszechnych i ich wyników. Wadium należy wpłacić w dwóch częściach: 250 tys. zł i 60 tys. zł.

(IKO, 18.01.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.