Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 04, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Panorama Reklamy 2020": Brand New Galaxy i Mediaplus z tytułem Sukces Roku

"Panorama Reklamy" to obszerna analiza rynku reklamowego w 2020 roku, opis kondycji agencji mediowych i reklamowych (fot. materiały Press)

Brand New Galaxy w kategorii Agencje reklamowe i Mediaplus Warsaw w kategorii Agencje mediowe zostały wyróżnione tytułem Sukces Roku w dorocznym raporcie "Panorama Reklamy". Ukazał się on jako specjalna sekcja styczniowo-lutowego numeru "Press". Na stronie PanoramaReklamy.press.pl są dostępne poszerzone informacje na temat poszczególnych agencji reklamowych i mediowych w postaci płatnych raportów, w trzech opcjach cenowych.

Agencja Brand New Galaxy otrzymała tytuł Sukces Roku drugi rok z rzędu. W analizowanym okresie poszerzyła zakres kompetencji, uruchamiając dom produkcyjny Robonauts Pictures, zatrudniła ponad 200 osób oraz weszła na nowe rynki.

Z kolei należąca do Group One agencja mediowa Mediaplus Warsaw, dzięki m.in. zdobyciu kolejnych budżetów, zwiększyła przychody o jedną piątą. Ponadto została udziałowcem nowo utworzonej agencji mediowej w Czechach działającej pod marką Mediaplus.

W grupie agencji reklamowych pozostałe wyróżnione firmy to:

2012 agency zdobyła tytuł Jakość Roku. W trudnym biznesowo 2020 roku nie tylko zachowała zespół w dotychczasowej wielkości, ale też pozyskała ośmiu znaczących klientów, w tym Coca-Colę, Smyka, Avivę.

Saatchi & Saatchi uzyskała tytuł Skuteczność Roku, gdyż udowodniła, że potrafi efektywnie działać także w kryzysowych warunkach. Zdobyła kilka znaczących zleceń, w tym na pełną obsługę wszystkich marek Lotte Wedel.

Tytuł Efektywność Roku trafił do agencji Heart & Brain, która pozyskała takich klientów, jak Bakalland, Media Markt, Mercor, USP i Bausch Health, jednocześnie nie tracąc żadnego.

180heartbeats + Jung von Matt zdobyła tytuł Renoma Roku. Znana z zaangażowania w projekty społeczne, agencja ta wykazała się dużą skutecznością w przetargach, dzięki czemu pozyskała markę Tymbark do stałej obsługi i liczne zlecenia projektowe.

Agencja GoldenSubmarine ma tytuł Operatywność Roku. W minionym roku utworzyła interdyscyplinarny zespół LabZ, zajmujący się m.in. zmianami modelu biznesowego, strategii marki, a także zespół do obsługi e-handlu. Powołała też studio animacji i postprodukcji.

Schulz Brand Friendly uzyskała tytuł Wynik Roku. W analizowanym okresie zainwestowała w znaczący rozwój zespołu, który powiększył się o 18 osób, a jednocześnie zwiększyła przychody o 76 proc. wobec tych uzyskanych w 2019 roku.

Feeders Agency zdobyła tytuł Debiut Roku. Choć agencja zadebiutowała w 2019 roku, to miniony rok dopiero pokazał jej potencjał. Dzięki skuteczności w pozyskiwaniu zleceń agencja mogła pozwolić sobie w ub.r. na podwojenie zespołu - jego liczebność wzrosła z 11 do 22 osób.

Wyróżnione w "Panoramie Reklamy" agencje mediowe to:

MediaCom Warszawa, która zdobyła tytuł Zaufanie Roku. Klienci tej agencji najwyraźniej są zadowoleni z jej usług i polecają ją innym, skoro w ub.r. straciła jedynie budżet Hortexu, a pozyskała 12 zleceń, w tym od firmy farmaceutycznej Alpen Pharma.

Tytuł Wzrost Roku trafił do agencji Arena Media, która prognozuje, że jej ubiegłoroczne przychody wzrosły rok do roku o 17 proc., a zatrudnienie o 20 osób.

MullenLowe MediaHub uzyskała tytuł Skuteczność Roku. Agencja ta pozyskała w analizowanych miesiącach 11 klientów – m.in. R22 i InPost – tracąc tylko dwóch.

"Panorama Reklamy" to doroczna autorska ocena rynku reklamowego przeprowadzana przez redakcję magazynu "Press". Raport zawiera analizy dotyczące 83 firm – opisuje 58 agencji reklamowych i 25 agencji mediowych pod względem ich kondycji i perspektyw rozwoju. Każda z firm była poddana wszechstronnej analizie, po czym została oceniona w skali od 1 do 5. Kryteria oceny obejmowały najważniejsze sfery aktywności firm komunikacji marketingowej: sukcesy kreacji, pozyskanie lub utratę klientów, zakres ich obsługi, inwestycje w zespół i usługi, wyniki finansowe, w tym, gdzie było to możliwe, dane z KRS.

(IKO, 04.01.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.