"Panorama Reklamy 2020": Brand New Galaxy i Mediaplus z tytułem Sukces Roku
"Panorama Reklamy" to obszerna analiza rynku reklamowego w 2020 roku, opis kondycji agencji mediowych i reklamowych (fot. materiały Press)
Brand New Galaxy w kategorii Agencje reklamowe i Mediaplus Warsaw w kategorii Agencje mediowe zostały wyróżnione tytułem Sukces Roku w dorocznym raporcie "Panorama Reklamy". Ukazał się on jako specjalna sekcja styczniowo-lutowego numeru "Press". Na stronie PanoramaReklamy.press.pl są dostępne poszerzone informacje na temat poszczególnych agencji reklamowych i mediowych w postaci płatnych raportów, w trzech opcjach cenowych.
Agencja Brand New Galaxy otrzymała tytuł Sukces Roku drugi rok z rzędu. W analizowanym okresie poszerzyła zakres kompetencji, uruchamiając dom produkcyjny Robonauts Pictures, zatrudniła ponad 200 osób oraz weszła na nowe rynki.
Z kolei należąca do Group One agencja mediowa Mediaplus Warsaw, dzięki m.in. zdobyciu kolejnych budżetów, zwiększyła przychody o jedną piątą. Ponadto została udziałowcem nowo utworzonej agencji mediowej w Czechach działającej pod marką Mediaplus.
W grupie agencji reklamowych pozostałe wyróżnione firmy to:
2012 agency zdobyła tytuł Jakość Roku. W trudnym biznesowo 2020 roku nie tylko zachowała zespół w dotychczasowej wielkości, ale też pozyskała ośmiu znaczących klientów, w tym Coca-Colę, Smyka, Avivę.
Saatchi & Saatchi uzyskała tytuł Skuteczność Roku, gdyż udowodniła, że potrafi efektywnie działać także w kryzysowych warunkach. Zdobyła kilka znaczących zleceń, w tym na pełną obsługę wszystkich marek Lotte Wedel.
Tytuł Efektywność Roku trafił do agencji Heart & Brain, która pozyskała takich klientów, jak Bakalland, Media Markt, Mercor, USP i Bausch Health, jednocześnie nie tracąc żadnego.
180heartbeats + Jung von Matt zdobyła tytuł Renoma Roku. Znana z zaangażowania w projekty społeczne, agencja ta wykazała się dużą skutecznością w przetargach, dzięki czemu pozyskała markę Tymbark do stałej obsługi i liczne zlecenia projektowe.
Agencja GoldenSubmarine ma tytuł Operatywność Roku. W minionym roku utworzyła interdyscyplinarny zespół LabZ, zajmujący się m.in. zmianami modelu biznesowego, strategii marki, a także zespół do obsługi e-handlu. Powołała też studio animacji i postprodukcji.
Schulz Brand Friendly uzyskała tytuł Wynik Roku. W analizowanym okresie zainwestowała w znaczący rozwój zespołu, który powiększył się o 18 osób, a jednocześnie zwiększyła przychody o 76 proc. wobec tych uzyskanych w 2019 roku.
Feeders Agency zdobyła tytuł Debiut Roku. Choć agencja zadebiutowała w 2019 roku, to miniony rok dopiero pokazał jej potencjał. Dzięki skuteczności w pozyskiwaniu zleceń agencja mogła pozwolić sobie w ub.r. na podwojenie zespołu - jego liczebność wzrosła z 11 do 22 osób.
Wyróżnione w "Panoramie Reklamy" agencje mediowe to:
MediaCom Warszawa, która zdobyła tytuł Zaufanie Roku. Klienci tej agencji najwyraźniej są zadowoleni z jej usług i polecają ją innym, skoro w ub.r. straciła jedynie budżet Hortexu, a pozyskała 12 zleceń, w tym od firmy farmaceutycznej Alpen Pharma.
Tytuł Wzrost Roku trafił do agencji Arena Media, która prognozuje, że jej ubiegłoroczne przychody wzrosły rok do roku o 17 proc., a zatrudnienie o 20 osób.
MullenLowe MediaHub uzyskała tytuł Skuteczność Roku. Agencja ta pozyskała w analizowanych miesiącach 11 klientów – m.in. R22 i InPost – tracąc tylko dwóch.
"Panorama Reklamy" to doroczna autorska ocena rynku reklamowego przeprowadzana przez redakcję magazynu "Press". Raport zawiera analizy dotyczące 83 firm – opisuje 58 agencji reklamowych i 25 agencji mediowych pod względem ich kondycji i perspektyw rozwoju. Każda z firm była poddana wszechstronnej analizie, po czym została oceniona w skali od 1 do 5. Kryteria oceny obejmowały najważniejsze sfery aktywności firm komunikacji marketingowej: sukcesy kreacji, pozyskanie lub utratę klientów, zakres ich obsługi, inwestycje w zespół i usługi, wyniki finansowe, w tym, gdzie było to możliwe, dane z KRS.
(IKO, 04.01.2021)