Pokolenie Y pochłania Netflixa
W Polsce Netflixa oglądają przede wszystkim osoby między 25. a 39. rokiem życia (fot. CardMapr/ Unsplash)
Prawie co piąty Polak (19 proc.) w pierwszej połowie grudnia miał kontakt przynajmniej przez minutę z treściami na Netflixie, co przekłada się na 6,8 mln widzów – wynika z danych Nielsen Media.
W tym okresie zasięg dzienny Netflixa wynosił 4 proc. wśród widzów powyżej 4. roku życia.
Za 43 proc. czasu oglądania Netflixa odpowiada pokolenie Y, czyli osoby w wieku 25-39 lat. Pokolenie X, czyli osoby w wieku 40-54 lat, odpowiada za 23 proc. oglądalności serwisu. Trzecia w kolejności jest grupa 16-24 lat (12 proc.).
źródło: Nielsen
Użytkownicy z Netflixa korzystają przede wszystkim na komputerach, na które przypada 45 proc. czasu oglądania serwisu. W przypadku telewizorów jest to 38 proc., smartfonów – 15 proc., a tabletów – 2 proc.
Binge-watching, przy założeniu 2,5 godzin ciągłego oglądania treści, uprawiało w pierwszej połowie grudnia 10 proc. widzów Netflixa. Szczyt korzystania z serwisu przypada na godziny 21-23.
źródło: Nielsen
Netflix częściej oglądany jest w weekend niż w tygodniu - notuje 42-proc. wzrost oglądalności w stosunku do dni roboczych (w przypadku tradycyjnej telewizji wynosi on 18 proc.).
Dane pochodzą z badania oglądalności wideo w internecie, które jest prowadzone od października. Dzięki rozszerzeniu pomiaru telewizji linearnej o streaming wideo Nielsen bada, kto, jak długo, na jakich urządzeniach i jakiego rodzaju treści ogląda. Obecnie panel Nielsen Media liczy 2540 gospodarstw domowych i obejmuje ok. 7 tys. osób. Polska jest, po Szwecji, jednym z pierwszych europejskich rynków posiadających dane dla streamingu wideo.
(KOZ, 18.12.2020)