IQS i Gameset: Kobiety stanowią 47 proc. graczy w Polsce
Według badań IQS na wszystkich platformach w Polsce jest około 8 mln graczek (fot. Teddy Guerrier/ Unsplash)
Według badań IQS realizowanych pod nazwą "Game Story" w Polsce jest 17 mln graczy w grupie wiekowej 9-55 lat. Niemal połowę z nich, bo 47 proc., stanowią kobiety. Oznacza to, że na wszystkich platformach w Polsce jest około 8 mln graczek.
Kobiety stanowią 53 proc. wszystkich graczy sięgających po wirtualną rozrywkę od czterech do sześciu razy w tygodniu i 42 proc. tych, którzy grają codziennie. Około 2,4 mln kobiet gra codziennie na komputerze lub konsoli. Wśród wybieranych typów gier na konsole i komputery wymieniane są przygodowe gry akcji i gry symulacyjne (43 proc.) oraz strzelanki (41 proc.). Najpopularniejsze gry na PC i konsole wśród respondentek to "The Sims", "FIFA" oraz "GTA V". Około 40 proc. grających kobiet ogląda w sieci treści gamingowe, takie jak streamy z gier. Wśród polskich gwiazd streamingu pojawia się coraz więcej kobiet, a najpopularniejsze z nich, takie jak Brunecia, Nieuczesana i UrQueeen mają 150 tysięcy i więcej subskrybentów na platformie Twitch. Wiele kobiet tworzy także gamingowe kanały na YouTube, a do najpopularniejszych należą MagdalenaMariaMonika i Ewela.
Chociaż kobiety stanowią niemal połowę graczy, to z badania wynika, że raczej sporadycznie stają się odbiorcami kierowanych do nich działań marketingowych. Jednak sytuacja się zmienia i globalne marki zaczęły dostrzegać potencjał graczek jako grupy docelowej. Przodują w tym marki kosmetyczne - Benefit, inicjator akcji Game Face, M.A.C. Cosmetics, który swoją ofertę prezentował na Twitchcon, lub Sephora, która od kilku lat sponsoruje jeden z niewielu międzynarodowych turniejów esportowych dla kobiet.
Dane pochodzą z badań "Game Story" zrealizowanych przez IQS metodą CAWI na liczącej tysiąc osób próbie mieszkańców Polski w wieku 9-55 lat.
(AMS, 04.12.2020)