O 10,5 proc. skurczył się rynek reklamowy w październiku
Najwięcej na reklamę w październiku wydała Aflofarm Farmacja Polska – 189 mln zł (fot. Pixabay.com)
W październiku 2020 roku reklamodawcy zmniejszyli wydatki w mediach o 10,5 proc. (w porównaniu z tym samym okresem ub.r.) - wynika z danych cennikowych netto firmy Kantar.
Po względnie dobrym wrześniu, kiedy zanotowano spadek wydatków reklamowych o 4,3 proc., co oznaczało polepszenie się sytuacji na rynku dotkniętym kryzysem wywołanym pandemią koronawirusa, w październiku spadek wyniósł 10,5 proc. Na reklamę w mediach (bez promocji w internecie i bez uwzględnienia rabatów) przeznaczono 3,7 mld zł.
Wydatki reklamowe zwiększono w telewizji (wzrost o 0,04 proc., do 2,3 mld zł) i w radiu (o 3,5 proc., do 862 mln zł). W pozostałych mediach wydatki reklamowe ograniczono: w magazynach – 312 mln zł (spadek o 39 proc.), w dziennikach – 120 mln zł (spadek o 17 proc.), OOH – 109 mln zł (spadek o 29 proc.), na reklamę w metrze – blisko 10 mln zł (spadek o 4 proc.). Najbardziej ucierpiała reklama kinowa - w analizowanym okresie wydano na nią 39 mln zł, co oznacza spadek o 84 proc.
Najwięcej na reklamę wydała cennikowo Aflofarm Farmacja Polska – 189 mln zł (spadek o 19 proc.). Drugim największym reklamodawcą było Ferrero Polska – 97 mln zł (wzrost o 10 proc.), a trzecim Euro-Net Warszawa – 74 mln zł (spadek o 80 proc.). Firma Terg (właściciel sieci Media Expert) przeznaczyła na reklamę 68,9 mln zł (wzrost o 41 proc.), a Lidl – 68,5 mln zł (spadek o 33 proc.).
(IKO, 26.11.2020)