Wpływy reklamowe Polskiego Radia  |  Najwięksi reklamodawcy dzienników  |  Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Wpływy reklamowe Polskiego Radia  |  Najwięksi reklamodawcy dzienników  |  Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Wpływy reklamowe Polskiego Radia  |  Najwięksi reklamodawcy dzienników  |  Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 09, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Korespondencje szefa Tvp.info z wyborów w USA pośmiewiskiem dla branży

Relacje z Waszyngtonu Samuela Pereiry dziennikarze nazywają amatorskimi. Pod względem technicznym nie spełniały norm nawet przeciętnego vloga (screen Twitter.com/ TVP Info)

Z powodu licznych błędów relacje szefa serwisu Tvp.info Samuela Pereiry z wyborów prezydenckich w Stanach Zjednoczonych stały się przedmiotem kpin internautów i dziennikarzy.

Telewizja Polska wysłała do Waszyngtonu m.in. szefa serwisu Tvp.info Samuela Pereirę, żeby relacjonował przebieg wyborów prezydenckich w USA. Już w pierwszym krótkim wideo zamieszczonym w mediach społecznościowych, przechadzając się po ulicy z widokiem na pomnik Waszyngtona i zachęcając do śledzenia swoich relacji, pomylił imię kandydata demokratów Joego Bidena. "Joy Biden" – skomentował występ Pereiry na Twitterze Łukasz Kijek, redaktor naczelny Gazeta.pl.

Liczne zarzuty internautów dotyczyły też fatalnej jakości technicznej materiału, dziennikarz prawdopodobnie nie miał włączonego mikrofonu. "Rząd dał mediom państwowym dodatkowe 2 miliardy złotych, a ich relacje z wyborów w USA nadal wyglądają i brzmią, jakby były nagrywane na czyimś telefonie” – napisał Daniel Tilles, redaktor naczelny anglojęzycznego serwisu o Polsce Notes from Poland. Z kolei Dominika Długosz, dziennikarka "Newsweek Polska", napisała: "Niech mu ktoś powie, że chodzenie w stand upach musi mieć sens, a to nie ma za grosz. Rozumiem, że fajna wycieczka i fajnie się pokazać, ale serio mnie boli takie robienie tv”.

W innym wideo reporter TVP.info uparcie sugerował młodym kobietom, które przyszły na demonstrację przeciwko systemowemu rasizmowi, że poparcie jedynie hasła "Black lives matter" wskazuje wprost na marginalizowanie osób o białym kolorze skóry. Kobiety nie dały się sprowokować i argumentowały swoje racje. "Wstyd to jest poziom angielskiego polskiego »dziennikarza« - stąd zapewne panie nie zrozumiały do końca pytania" - skomentował materiał Przemysław Pająk, redaktor naczelny Spider's Web.

Zdaniem Jakuba Górnickiego, współzałożyciela serwisu z dziennikarstwem międzynarodowym Outriders, takie relacje ośmieszają TVP. - W internetowej relacji TVP Info nie widać żadnego pomysłu, zaliczone przez nich wpadki wyglądają fatalnie. Dla wielu reporterów komentowanie wyborów prezydenckich w USA byłoby spełnieniem wszystkich aspiracji dziennikarskich, więc warto się do tego przygotować, zwłaszcza jeśli dysponuje się takimi środkami finansowymi, jakie ma Telewizja Polska – komentuje Górnicki.

Jego zdaniem inne relacje TVP Info też były amatorskie. - TVP w nieuzasadniony sposób skupiła się na możliwych teoriach spiskowych, uprawiając propagandę, a nie dziennikarstwo. Tymczasem nawet konserwatywna stacja amerykańska Fox News odnalazła w sobie pokłady normalności – analizuje Jakub Górnicki.

- Nie rozumiem tej konsekwencji w brnięciu we wspieranie Trumpa i dawaniu poklasku wszystkim teoriom spiskowym na ten temat. Wydaje się, że to donikąd nie prowadzi i dziennikarze chcą zatonąć razem ze statkiem, tylko statki im się pomyliły - uważa YouTuber Krzysztof Gonciarz. - Skala dezinformacji na ten temat każe się zastanowić, czy za TVP stoi cyniczny mechanizm propagandy, czy po prostu ludzie tam pracujący sami nie odróżniają fake newsów od prawdy - dodaje.

TVP dopiero w niedzielnych wieczornych "Wiadomościach" przyznała, że Joe Biden najprawdopodobniej wygra wybory prezydenckie, choć amerykańskie, a za nimi inne media o wygranej Bidena informowały już w sobotę po południu. Wcześniej TVP Info wyraźnie faworyzowała obecnego prezydenta Donalda Trumpa - już w środę rano na czerwonym pasku przekonywała: "TRUMP WYGRA WYBORY PREZYDENCKIE".

Wtedy też prezes TVP Jacek Kurski podał na Twitterze swą błędną analizę, według której Trump miał wygrać wybory za sprawą wyborców milczących o swych preferencjach podczas ankiet: "Warto było zarwać noc i powitać piękny poranek. Trump straci chyba tylko AZ, a poprawi w FL, WI, MI, OH, PA. Wygrała mobilizacja prowincji i ukryta siła shy voters. Dobre dla PL i świata - bezp. i powstrz. pochodu lewicowej rewolty kult. Piana i wycie CNN i PL odpowiednika urocze".

Z Jarosławem Olechowskim, dyrektorem Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, nie udało nam się wczoraj skontaktować.

(BAE, IKO, 09.11.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.