Top Marka 2020: 500 marek z 50 branż
Raport jest dostępny w najnowszym numerze "Press"
Ranking Top Marka 2020 wygrała „Gazeta Wyborcza”. Po raz trzeci badanie przygotowane przez magazyn „Press” i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów objęło aż 500 marek z 50 branż. Po raz pierwszy przeanalizowano o 20 mln informacji więcej.
Na potrzeby XIII edycji raportu przeanalizowano materiały z prasy, internetu i social mediów opublikowane w okresie od 1 lipca 2019 roku do 30 czerwca 2020 roku – łącznie ponad 97 mln informacji: 2 mln tekstów prasowych, 15 mln internetowych i 80 mln postów w mediach społecznościowych.
Ranking Top Marka, podobnie jak rok temu, wygrała „Gazeta Wyborcza”. Siła tego brandu wyniosła 11 681 088 pkt. Na taki wynik w dużej mierze miał wpływ najwyższy wśród 500 marek impact – aż 6 635 743 304.
Zaskoczeniem może być drugie miejsce, na którym uplasował się OLX, portal wyprzedził PKO Bank Polski. Czwarte miejsce zajął Bank Pekao, a piąte PGE.
Tuż za top 5 ponownie znalazł się brand prasowy – „Super Express”. Pierwszą dziesiątkę najsilniejszych marek zamykają brandy telewizyjne: TVN oraz Polsat.
Najwyższy indeks sentymentu w top 500 marek odnotował brand z kategorii firmy pożyczkowe – Ferratum Poland. Na drugim miejscu znalazł się Honor (smartfony), a trzecią najlepiej ocenianą marką okazała się Szlachetna Paczka. W top 5 tej kategorii znalazły się także biuro turystyczne Sun&Fun Holiday oraz PRESCO (windykacja).
Topową piątkę brandów o największym wskaźniku dotarcia informacji otworzyła „Gazeta Wyborcza”. Na drugim miejscu znalazł się Orlen. Trzeci wynik w rankingu 500 należał do Fundacji Siepomaga.
Więcej w najnowszym numerze „Press” oraz na stronie Topmarka.eu
Badanie Top Marka jest wspólnym przedsięwzięciem pomysłodawcy projektu – magazynu „Press” oraz autora metodologii – PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, realizowanym od 2007 roku. Pierwsze edycje zawierały analizę publikacji prasowych. W roku 2013 badanie poszerzono o materiały z internetu, a dwa lata później o wzmianki z serwisów społecznościowych.
(KB, 02.11.2020)