Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 25, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agora na dużym minusie. "Bezprecedensowy wpływ pandemii"

Agora w całym pierwszym półroczu odnotowała 88,2 mln zł straty netto (fot. Piotr Molecki/East News)

Przychody Grupy Agora w drugim kwartale 2020 roku wyniosły 129,5 mln zł (spadek o 52 proc. w porównaniu do drugiego kwartału 2019 roku). Strata netto wyniosła 41,1 mln zł (wzrost o 523,97 proc.), a strata EBITDA 4,4 mln zł. W całym pierwszym półroczu grupa miała 88,2 mln zł straty netto.

Koszty operacyjne netto wyniosły 182,9 mln zł (spadek o 34,4 proc.), a koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników - 52,8 mln zł (spadek o 38 proc.) - to efekt obniżki wynagrodzeń i czasu pracy o 20 proc. (od 15 kwietnia do 15 października). Na koniec czerwca zatrudnienie etatowe w grupie wyniosło 2333 etaty.

- Na dzisiaj spółka nie ma żadnego planu zwolnień grupowych – mówił podczas konferencji prezes Bartosz Hojka. Wcześniej przed zwolnieniami jesienią ostrzegała "Solidarność" w Agorze.

Jak podkreśla Agora, wyniki w drugim kwartale "były pod bezprecedensowym wpływem wybuchu pandemii COVID-19". Największe spadki dotknęły segmenty Film i Książka oraz Reklama Zewnętrzna. Przychody ze sprzedaży usług reklamowych zmniejszyły się o prawie 48 proc.

Press

Zgodnie z szacunkami Agory, wartość polskiego rynku reklamowego w drugim w kwartale wyniosła około 1,9 mld zł (spadek o 28,5 proc.). Spółka prognozuje, że w całym 2020 roku rynek spadnie o 8-12 proc. w porównaniu do 2019 roku. 

Agora poinformowała w czwartek, że zawarła umowę o kredyt w rachunku bieżącym na 65 mln zł. Należąca do niej sieć kin Helios podpisała zaś umowy kredytowe na 40 mln zł. Agora podała w komunikacie giełdowym, że "będzie dysponować dostępnym kredytem w rachunku bieżącym do łącznej wysokości 100 mln zł". Prócz umowy kredytowej na 65 mln zł (z terminem płatności do 22 września 2022 roku) podpisała bowiem z DNB Bank Polska aneks przedłużający do 28 września 2022 roku (zamiast 29 września br.) dostęp do 35 mln zł kredytu. (JSX)

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(JSX, 25.09.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.