mBank urósł dzięki "ęśąćż"
(fot. Jan Bielecki/East News)
W sierpniu profil mBank Polska na Facebooku był najbardziej angażujący oraz miał najwięcej aktywnych użytkowników - wynika z raportu firmy Sotrender. Na zainteresowanie fanpage'em wpływ miała sytuacja kryzysowa, z którą bank radził sobie w mediach społecznościowych.
W analizowanym miesiącu mBank został liderem zestawienia uwzględniającego aktywność fanów profili banków, awansując o osiem pozycji (w stosunku do lipca br.). Użytkownicy wykonali 62,7 tys. aktywności (polubili, skomentowali lub udostępnili post). Drugi pod tym względem był ING Bank Śląski – 16,1 tys. aktywności (na tej samej pozycji). Trzeci był BNP Paribas Bank Polska – 15,7 tys. aktywności (awans o 10 pozycji). Dalej były profile: PKO Bank Polski – 10,5 tys. aktywności (spadek o trzy pozycje) i Santander Bank Polska – 9,2 tys. aktywności (spadek o jedną pozycję).
mBank był również najbardziej angażujący wśród profili banków w sierpniu – 4,2 tys. użytkowników Facebooka polubiło profil, zamieściło lub zareagowało na zamieszczony tam post. Oznacza to wzrost o 83 proc. względem lipca. Drugie miejsce w zestawieniu zajął profil ING Banku Śląskiego – 4,15 tys. zaangażowanych użytkowników (wzrost o 14 proc.), a trzecie PKO Bank Polski – 3,7 tys. (wzrost o 17 proc.). Angażowały także profile: Santander Bank Polska – 2,4 tys. zaangażowanych użytkowników (wzrost o 21 proc.) i BOŚ Bank – 1,7 tys. zaangażowanych użytkowników (wzrost o 260 proc.).
Na duże zainteresowanie mBankiem na Facebooku wpływ miał głośny błąd, z którego bank wybrnął dzięki niestandardowej komunikacji. 5 sierpnia klienci mBanku przez pomyłkę otrzymali powiadomienia, które były wiadomościami testowymi o treści: „test wiadomości push”, „ęśąćż”, „Życzymy miłego dnia”.
????? ????????? <?<?<?
— mBank (@mBankpl) August 5, 2020
w ten dzień, gdy staliśmy się memmem…?
???? ????????́?? ????
Dziękujemy, że byliście dziś z nami, ze swoimi memami!
????????́?́ ???????
Uczcijmy to zmianą logo!
Acha, no i życzymy miłego dnia!#ęśąćż
W mediach społecznościowych najpierw bank przeprosił za błąd, a następnie zaczął żartować ze swojej wpadki, m.in. publikując zdanie: „In Poland we don’t say »have a nice day«, we say »ęśąćż« and I think it’s beautiful" i zmieniając logo na profilu, w którym umieszczono „ęśąćż”. Post z tym logotypem był najpopularniejszym wpisem wśród profili bankowych w sierpniu. Miał 33,5 tys. reakcji i 2 tys. komentarzy.
Jak policzył Instytut Monitorowania Mediów, po tygodniu materiałów zawierających nazwę banku z informacjami o wpadce było w mediach ponad tysiąc, o łącznym zasięgu 5,62 mln potencjalnych kontaktów i ekwiwalentem reklamowym wynoszącym 1,16 mln złotych.
#ęśąćż od @mBankpl z ponad czteromilionowym dotarciem w social mediach w zaledwie 7⃣ dni. Co więcej, 62% wszystkich publikacji w mediach ma wydźwięk pozytywny ❕ #imm #raportimm #analiza Pełne dane tutaj ⬇️ https://t.co/URSdidIp1V pic.twitter.com/EQCfAfOdMN
— Instytut Monitorowania Mediów (@IMMonitoring) August 18, 2020
(IKO, 18.09.2020)