"Newsweek", "Tygodnik Powszechny", "Gazeta Polska" z lepszą sprzedażą
Największy spadek w pierwszym półroczu zanotował "Gość Niedzielny" (fot. Pexels.com)
W pierwszym półroczu spadła sprzedaż wszystkich tygodników ogólnopolskich, a w samym czerwcu wyniki poprawiły "Newsweek", "Tygodnik Powszechny" i "Gazeta Polska".
W pierwszym półroczu średnia sprzedaż "Polityki" (Polityka) wyniosła 90 401 egz. (spadek o 4,7 proc. względem pierwszego półrocza 2019 roku). Kolejne były: "Gość Niedzielny" (Instytut Gość Media) - 85 480 egz. (spadek o 22,5 proc.), "Newsweek Polska" - 71 969 egz. (spadek o 4,5 proc.), "Sieci" (Fratria) - 36 554 egz. (spadek o 6,9 proc.), "Tygodnik do Rzeczy" (Orle Pióro) - 28 600 egz. (spadek o 10 proc.), "Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) - 26 127 egz. (spadek o 5,5 proc.), "Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) - 21 804 egz. (spadek o 1,6 proc.), "Przegląd" (Fundacja Oratio Recta) - 14 212 egz. (spadek o 7,8 proc.).
Tygodnik z przedrukami "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk) w pierwszym półroczu sprzedał 210 474 egz. (spadek o 7 proc.).
W samym czerwcu sprzedaż w porównaniu z czerwcem 2019 roku poprawiły "Newsweek" - o 13,8 proc. (do 78 578 egz.), "Tygodnik Powszechny" - o 17,2 proc. (do 30 083 egz.) i "Gazeta Polska" - o 10,7 proc. (do 22 924 egz.).
Sprzedaż "Polityki" w czerwcu wyniosła 92 363 egz. (spadek o 0,6 proc.), "Gościa Niedzielnego" - 89 738 egz. (spadek o 15,7 proc.), "Sieci" - 38 144 egz. (spadek o 2,9 proc.), "Tygodnika do Rzeczy" - 27 819 egz. (spadek o 11,8 proc.), a "Przeglądu" - 14 161 egz. (spadek o 5,5 proc.). Natomiast sprzedaż "Angory" w czerwcu wyniosła 209 433 egz. (spadek o 4,9 proc.).
Dane: Polskie Badania Czytelnictwa, audyt ZKDP.
(KOZ, 19.08.2020)