Brand24 wciąż ze stratą netto
"Ciężko uwierzyć, że jeszcze pół roku temu miałem ochotę skulić się w kącie i popłakać sobie" - napisał na Twitterze Michał Sadowski, prezes i założyciel Brand24 (screen: YouTube/Michał Sadowski)
Pomimo pandemii drugi kwartał dla spółki Brand24 był lepszy niż pierwszy, ale do wyników sprzed roku firmie zajmującej się monitoringiem mediów jeszcze nie udało się wrócić.
Grupa Brand24 w drugim kwartale miała 3,3 mln zł przychodów (o 18,5 proc. mniej niż w drugim kwartale ub.r.). Strata netto spółki w drugim kwartale wyniosła 147 tys. zł i była ponad dziesięć razy wyższa niż rok temu (14 tys. zł). Wynik EBITDA wyniósł 593 tys. zł (spadek o 1,8 proc.).
W porównaniu z pierwszym kwartałem br. przychody spółki wzrosły o 3 proc., a EBITDA o 100 proc. Na koniec czerwca Brand24 miała 3091 aktywnych klientów - o 25 więcej niż na koniec marca.
Firma dostarcza oprogramowanie (w modelu SaaS) do monitorowania zamieszczanych w internecie treści na temat marek - w szczególności w mediach społecznościowych, na blogach, forach, w newsletterach i serwisach informacyjnych. Korzystają z niego podmioty z ponad 120 krajów.
Firma odtwarza bazę klientów po tym, jak w sierpniu ub.r. jej narzędzia przestały monitorować Facebook i Instagram. Dopiero w marcu Brand24 porozumiała się w tej sprawie z Facebookiem i wrócił do analizy treści w jego serwisach.
(GK, 17.08.2020)