Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: na weekend

Dział:

Dodano: Sierpień 07, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kryzys TikToka nie dotarł do Polski

ByteDance potwierdziła, że prowadzi rozmowy z Microsoftem na temat przejęcia przez niego TikToka w USA (fot. Pixabay.com)

Kryzys aplikacji społecznościowej TikTok, z którym mierzy się chińska firma ByteDance w Stanach Zjednoczonych, nie wpływa jeszcze na biznes agencji influencer marketingu w Polsce.

Po tym jak prezydent USA Donald Trump zapowiedział, że zakaże korzystania z TikToka w swoim kraju, oskarżając chińską firmę o naruszenie prywatności użytkowników aplikacji, działalność tego medium społecznościowego w Stanach Zjednoczonych stanęła pod znakiem zapytania. Zdaniem Trumpa TikTok może być wykorzystywany przez chiński wywiad do szpiegowania amerykańskich obywateli i wpływania na nich przez zakamuflowaną propagandę. ByteDance odpiera zarzuty, broniąc się, że TikTok jest jedynie aplikacją służącą rozrywce. Donald Trump dał jednak ByteDance ultimatum: warunkiem pozostania TikToka na amerykańskim rynku jest jego przejęcie przez miejscową firmę. Zainteresowanie wyraził już technologiczny amerykański gigant Microsoft.

- Doniesienia o eksploatacji danych użytkowników, które w Stanach Zjednoczonych spowodowały pomysł zakazania TikToka w całym kraju, trzeba traktować poważnie, ale na ten moment trudno wydawać jednoznaczną opinię – komentuje Marcin Pyć, head of strategy w TalentMedia. Zwraca uwagę, że zamknięcie TikToka nie jest przesądzone. - Nie można przekładać sytuacji w USA na rynek europejski, a tym bardziej polski. W wypadku naszego kraju nie ma planów dotyczących zakazania czy też ograniczenia dostępu do aplikacji, co potwierdza Ministerstwo Cyfryzacji – dodaje Marcin Pyć.

Agencje influencer marketingu, które prowadzą kampanie reklamowe na TikToku, deklarują, że kryzys aplikacji w Ameryce nie przekłada się na ich współpracę z reklamodawcami. - Obecna sytuacja w Stanach Zjednoczonych nie wpłynie na nas – uważa Bartłomiej Sibiga, CEO DDOB. - Nie widzę w Polsce zagrożenia dla TikToka, który mocno się rozwija. Obecnie zdecydowanie więcej reklamodawców bojkotuje Facebooka i Instagram – dodaje. Zaznacza, że reklamodawcy coraz chętniej testują tę aplikację, doceniając liczbę użytkowników, która wzrosła w czasie pandemii koronawirusa.

Aktywni twórcy

- Nie obserwujemy zmian w zachowaniu czy podejściu klientów w kraju. Nadal z powodzeniem realizujemy kampanie i planujemy kolejne – zaznacza Alicja Stefaniak, operations director GetHero. I dodaje: - Nasi twórcy są aktywni w wielu kanałach social media jednocześnie, więc na pewno odnajdą swoją niszę nawet w wypadku, gdyby TikToka miało zabraknąć. Co więcej, w kolejce po użytkowników stoją już inne podobne aplikacje – mówi Stefaniak.

Również w ocenie Krzysztofa Budzyńskiego, influencer marketing strategist, polscy marketerzy nie boją się, że TikTok zostanie zablokowany w USA. - Są to bardzo odległe rynki, a polski jest na etapie fascynacji TikTokiem. Nawet teraz, mimo powszechnego ograniczenia aktywności marketingowych w związku z COVID, obserwujemy coraz więcej kreacji reklamowych - komentuje Budzyński. Prognozuje, że jeśli dojdzie do wycofania budżetów reklamowych, to ograniczy się to raczej do "amerykańskich firm, które postanowią globalnie wyłączyć TikToka ze swojej komunikacji marketingowej".

Na szybki rozwój aplikacji w Polsce zwraca uwagą Marcin Pyć. - Jest to cały czas stosunkowo świeże środowisko dla reklamodawców, które stanowi świetną możliwość dotarcia do określonej grupy docelowej, głównie generacji Z. Na naszym rynku wprowadzane są nowe formaty reklamowe, które mają silny charakter prosprzedażowy, co dodatkowo zachęca marki do obecności na platformie. Nie można więc mówić o odpływie reklamodawców z platformy, a wręcz odwrotnie – komentuje szef strategii TalentMedia. Liczy na zażegnanie kryzysu TikToka w Stanach Zjednoczonych.

Firma ByteDance potwierdziła, że prowadzi rozmowy z Microsoftem na temat przejęcia przez amerykańskiego giganta przedstawicielstwa TikToka w USA. Prezydent Trump miał udzielić zgody Microsoft Corporation na rozpoczęcie negocjacji w razie zobowiązania, że transakcja zostanie sfinalizowana do 15 września. USA są kolejnym krajem przeciwnym TikTokowi - korzystanie z tej aplikacji zostało już zakazane w Indiach.

(IKO, 07.08.2020)

Pozostałe tematy weekendowe

Tabloid za paywallem
Czarne listy
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.