"Gazeta Wyborcza" zmienia poniedziałkowe i sobotnie wydania
Sobotnie wydanie "Gazety Wyborczej" będzie liczyło w sumie ponad 100 stron
W poniedziałki w "Gazecie Wyborczej" (Agora) od 3 sierpnia zamiast tygodnika "Ale Historia" będzie ośmiostronicowy magazyn "Ekonomia+". "Ale Historia" będzie w soboty. Wtedy też pojawi się 40-stronicowa "Wolna Sobota", a lokalne strony z sześciu ośrodków zastąpi dział Prosto z Miasta.
Na łamach magazynu "Ekonomia+" będą publikowane analizy gospodarcze, porady prawników, wywiady z przedsiębiorcami i informatory o zmianach w przepisach i emeryturach. Materiały graficzne będzie przygotowywał serwis BIQdata. Zespół magazynu, kierowanego przez Wojciecha Pelowskiego, tworzą dziennikarze połączonych działów Gospodarka, Technologie i Mój Biznes. Nadal w poniedziałki będzie do gazety dołączany magazyn reporterów "Duży Format". "GW" będzie tego dnia kosztowała 5,99 zł (dotychczas 4,99 zł).
"Ale Historia" będzie dodawana do sobotniego wydania. W tym dniu od 1 sierpnia będzie się ukazywał także magazyn opinii "Wolna Sobota", liczący minimum 40 stron - w osobnym grzbiecie, z okładkami na grubszym papierze. Redakcja zapowiada, że "chce pokazywać w nim różne światopoglądy i światy, stawiać kontrowersyjne hipotezy i patrzeć w przyszłość". W magazynie mają publikować dziennikarze "GW", współpracujący z redakcją polscy i zagraniczni eseiści, felietoniści i pisarze. Pojawią się też przedruki z prasy zagranicznej. Za ten magazyn odpowiadają Marek Markowski, Marcin Kącki i Łukasz Grzymisławski.
W newsowym grzbiecie sobotniej "GW" pojawią się też działy, które dotychczas były w środku tygodnia: Wyborcza to Wy (listy czytelników) i przygotowywany przez 20 lokalnych redakcji Prosto z Miasta. Ten drugi dział zastąpi lokalne strony "GW", które w soboty ukazywały się jeszcze w siedmiu miastach (w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach). Strony lokalne w soboty pozostaną tylko w stolicy.
Nadal w soboty będzie tygodnik "Wysokie Obcasy". Całe wydanie "Wyborczej" tego dnia ma liczyć ponad 100 stron, a jego cena to 7,99 zł (dotychczas 5,99 zł)
Do sobotnich wydań "GW" będzie dołączany darmowy kod, dający weekendowy dostęp do tekstów na Wyborcza.pl i do fragmentów premierowych książek.
Zmiany w "GW" wspiera autopromocja na łamach gazety i Wyborcza.pl oraz kampania przygotowana przez dział marketingu.
Jak wynika z danych ZKDP, w maju średnia sprzedaż ogółem "Gazety Wyborczej" wyniosła 65 241 egz. (spadek o 26,84 proc. w porównaniu do maja 2019 roku).
(JSX, 30.07.2020)