LTTM zamknęła agencję Mellon Media
Mellon Media powstała 7 października 2019 roku
Zajmująca się influencer marketingiem grupa LTTM po niecałym roku zamknęła spółkę Mellon Media, specjalizującą się w tworzeniu kanałów na YouTube.
Mellon Media to agencja produkująca wideo i własne formaty na YouTube, która powstała 7 października 2019 roku, w ramach struktur grupy LTTM (do grupy kontrolowanej przez Mediacap należą także sieci partnerskie LifeTube i TalentMedia). Jak ustalił „Presserwis”, agencja została zamknięta, nie kończąc pierwszego pełnego roku obrotowego. – Kryzysowa postcovidowa sytuacja na rynku zupełnie nie sprzyja nowym długoterminowym inwestycjom, które wymagają dużych nakładów finansowych od samego startu. Dlatego też wspólnie z założycielami Mellon Media zmuszeni byliśmy podjąć decyzję o zamknięciu spółki i, na ten moment, wstrzymaniu inwestycji w budowę nowych kanałów na YouTube – mówi Kamil Bolek, członek zarządu i CMO grupy LTTM.
Dotychczas LTTM miała pakiet kontrolny 52 proc. udziałów w kapitale zakładowym Mellon Media. Pozostałe udziały były w rękach dawnych wspólników agencji gamingowej Gamellon (sieć partnerska zrzeszająca gamerów), którą w ub.r. kupiła spółka TalentMedia. Od początku istnienia Mellon Media jej prezesem był Adam Semik, były prezes agencji Gamellon. Nie zapadła jeszcze decyzja co do dalszej funkcji Semika.
Wiosną Melon Media uruchomiła kanały na YouTube: Ola Nguyen (kanał kulinarny, prowadzony przez zwyciężczynię polskiej edycji programu "MasterChef"), Przyjaciółki (kanał rozrywkowy z treściami fabularnymi), Face Swap (kanał rozrywkowy powstały we współpracy z Michałem Sieńkowskim). Poza tym agencja prowadziła kanały: Grzegorz Rycko, Czuux, Kanał motoryzacyjny, Biznesowo i kanał Cezary Pazura. - Nie wykluczamy powrotu do produkcji własnych formatów w przyszłości. Obecnie skupiamy się na produkowaniu i prowadzeniu kanałów marek dla naszych klientów oraz nad opieką nad 850 kanałami YouTube twórców zrzeszonych w naszej sieci – informuje Kamil Bolek.
W 2019 roku notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych grupa kapitałowa Mediacap SA miała 133,9 mln zł przychodów i stratę ogółem 3,2 mln zł netto. Na 42-procentowy wzrost sprzedaży grupy największy wpływ miała konsolidacja wyników przejętej w 2019 roku sieci partnerskiej LifeTube (należąca do Mediacap spółka TalentMedia za 9,2 mln zł przejęła w marcu ub.r. 79,05 proc. udziałów LifeTube) oraz wyspecjalizowanej w gamingu sieci Gamellon (w październiku ub.r. spółka TalentMedia za 3 mln zł kupiła 100 proc. udziałów Gamellon). W skonsolidowanym sprawozdaniu grupy Mediacap za ub.r. nie uwzględniono wyników spółki Mellon Media, która powstała w czwartym kwartale ub.r. (Mediacap ma kontrolę nad nią poprzez LTTM – ma pośrednio 40,15 proc. udziałów w Mellon Media).
W pierwszym kwartale br. przychody Mediacap ze sprzedaży wyniosły ok. 27 mln zł, czyli były o 41 proc. wyższe niż w pierwszym kwartale 2019 roku, na co wpływ miała wspomniana konsolidacja przychodów przejętych w 2019 roku firm LifeTube i Gamellon. Jednak w ujęciu like-for-like (miara wyliczana dla tej samej bazy, czyli bez uwzględnienia konsolidacji) przychody za pierwszy kwartał 2020 roku były niższe o 3 proc. (wobec 27,9 mln zł w pierwszym kwartale ub.r.). Spowodowane było to "niższym poziomem zamówień w marcu 2020 w związku z COVID-19”. W połowie br. w skład grupy LTTM weszła agencja marketingu gamingowego Gameset (spółka ta zakończyła 2019 rok stratą 853,3 tys. zł; dane KRS).
(IKO, 28.07.2020)