Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 08, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TalentMedia kupuje Gamellon i wraz z LifeTube tworzy grupę LTTM

Utworzenie grupy LTTM ogłoszono na konferencji (fot. Iga Kołacz)

Sieć partnerska TalentMedia (Mediacap) za 3 mln zł kupiła agencję Gamellon. Wraz siecią partnerską LifeTube, której jest właścicielem, utworzyła grupę LTTM, na czele której stoi Krystian Botko.

W poniedziałek TalentMedia, spółka zależna Mediacap, przejęła 100 proc. udziałów Gamellon (sieć partnerska zrzeszająca gamerów, która w kwietniu 2018 roku została partnerem strategicznym LifeTube). Według danych KRS Gamellon zakończyła 2018 rok z zyskiem 371 tys. zł netto i zwiększyła przychody do 7,6 mln zł netto, czyli o 49,1 proc. w stosunku do 2017 roku. TalentMedia sfinansuje przejęcie Gamellonu w trzech ratach, najpóźniej do 30 lipca 2021 roku (pierwszą ratę w wysokości 1 mln zł zapłacono w dniu zawarcia umowy).

Jednocześnie Mediacap zwiększyła udział w kapitale zakładowym TalentMedia z 59,04 proc. do 61,44 proc. Zmieniono nazwę TalentMedia na LTTM (marka TalentMedia wciąż funkcjonuje jako agencja influencer marketingu).

Agencje TalentMedia i LifeTube tworzą wspólnie grupę LTTM, czyli markę parasolową, w skład której wchodzą także: nowo pozyskana agencja Gamellon, agencja Glow (agencja influencer marketingu wyspecjalizowana w tematyce beauty, fashion i lifestyle) oraz nowo powstałe marki: Mellon Media i HubYT.

Mellon Media to założona 7 października spółka produkująca wideo i własne formaty na YouTube. Zarządza nią Adam Semik, dotychczasowy prezes agencji Gamellon. TalentMedia (obecnie LTTM) ma w niej 52 proc. udziałów w kapitale zakładowym, a dotychczasowi wspólnicy Gamellon resztę.

HubYT to zautomatyzowany i samoobsługowy kreator kampanii z youtuberami, czyli platforma automatyzująca kampanie z mikroinfluencerami. Narzędzie to jest obecnie testowane przez wybranych klientów i influencerów. HubYT zarządza Lidija Vukić.

W skład zarządu LTTM wchodzą: CEO Krystian Botko, vice president Paweł Stano, managing partner Lidija Vukić, managing partner Piotr Łuczak (odpowiada za rozwój agencji TalentMedia), chief marketing officer Kamil Bolek.

LTTM zrzesza łącznie 835 kanałów na YouTube, mających w sumie 191 mln subskrypcji i prawie 1 mld wyświetleń miesięcznie. W 2019 roku szacowane łączne przychody firm wchodzących w skład LTTM wyniosą około 70 mln zł.

Przedsiębiorca internetowy Rafał Agnieszczak, były udziałowiec LifeTube i jego współzałożyciel, komentuje: - Mediacap pokazuje sprawność operacyjną, konsolidując po raz kolejny rynek i tym samym budując wartość w oczach inwestorów. Zwraca jednocześnie uwagę, że te ruchy wskazują, że na małych podmiotach trudno zarobić. - Zakup przez ich spółkę córkę TalentMedia kolejnej sieci partnerskiej nie jest więc dowodem na siłę firmy, a raczej na erozję profilu działalności. Z sieci odłączają się influencerzy o dużych zasięgach, więc trzeba przyciągać wielu tych mniejszych. Dobrą decyzją byłaby konsolidacja brandów zamiast tworzenia kolejnych, gdyż wpłynęłoby to pozytywnie na postrzeganie na rynku nie mniej niż sama konsolidacja wyników finansowych - mówi Rafał Agnieszczak.

W drugim kwartale 2019 roku Mediacap miała 31,3 mln zł przychodów (wzrost o 48 proc.) i 1,3 mln zł zysku netto. Wpływ na wzrost przychodów miało przejęcie w marcu br. sieci partnerskiej LifeTube, która wraz z TalentMedia uzyskała w drugim kwartale przychód w wysokości 14 mln zł i zysk EBITDA wynoszący 0,6 mln zł. W poniedziałek na zamknięciu kurs Mediacap na GPW wyniósł 2,25 zł (spadek o 2,17 proc.).

(IKO, 08.10.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.