Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 19, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PAP z większymi przychodami i mniejszą stratą

Spółka uzyskała 13 mln zł dotacji z budżetu państwa (fot. Marek Mazurkiewicz / CC BY-SA 3.0)

Polska Agencja Prasowa w 2019 roku zwiększyła przychody i zmniejszyła stratę z 3,5 mln zł do 562,7 tys. zł. rok do roku.

Jak wynika ze sprawozdania spółki, do którego dotarł "Presserwis", przychody PAP wzrosły w porównaniu z 2018 rokiem o 13,7 proc., do 53,8 mln zł.

Ze sprzedaży serwisów ogólnopolskich agencja uzyskała 14,3 mln zł (spadek o 1,8 proc.), serwisów ekonomicznych - 7,7 mln zł (spadek o 2,5 proc.), a produktów foto - 5,8 mln zł (wzrost o 9,7 proc.). 

PAP w 2019 roku zwiększył przychody z dystrybucji informacji (o 1,6 proc., do 3 mln zł), usług Centrum Prasowego (o 188,5 proc., do 3,5 mln zł), obsługi medialnej (o 22,3 proc., do 4,9 mln zł) i wynajmu (o 171,2 proc., do 1,8 mln zł). Wpływy z wydawanego pisma "Detektyw" wyniosły 2 mln zł (PAP jest wydawcą tytułu od 2019 roku).

Koszty działalności operacyjnej PAP były o 10,8 proc. większe i wyniosły 69,4 mln zł, z czego 37,3 mln zł przeznaczono na wynagrodzenia (wzrost o 2,6 proc.).

Spółka uzyskała 13 mln zł dotacji z budżetu państwa, tj. o 49,4 proc. więcej, niż rok wcześniej. W 2019 roku agencja obsługiwała dwie kampanie - do wyborów do Parlamentu Europejskiego i do polskiego parlamentu. W tym roku dotacja dla PAP ma wynieść ok. 12 mln zł.

Strata PAP rok do roku zmniejszyła się z 3,5 mln zł do 562,7 tys. zł.

- W tym roku będziemy mieć mniejsze wpływy ze sprzedaży serwisów, dlatego że daliśmy koronawirusowe rabaty klientom. To się odbije na naszych wynikach. Do maja nie ma jednak dramatycznego spadku przychodów, w międzyczasie uruchomiliśmy też usługi technologiczne, które nas teraz ratują - mówi prezes PAP Wojciech Surmacz i przyznaje: - Gdyby nie koronawirus, pewnie wykazalibyśmy zysk w 2020 roku.

Na koniec 2019 roku w PAP pracowały 403 osoby, podczas gdy rok wcześniej - 396. Liczba dziennikarzy wzrosła z 276 do 284. Średnia miesięczna płaca brutto w PAP wyniosła 6,7 tys. zł.

Galeria: Najlepsze fotografie prasowe 2005-2020

(KOZ, 19.06.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.