„Gość Niedzielny” z największym spadkiem w marcu i pierwszym kwartale
W pierwszych miesiącach 2020 roku sprzedaż spadła wszystkim tygodnikom ogólnopolskim
W marcu i w pierwszym kwartale 2020 roku wszystkie tygodniki ogólnopolskie zanotowały spadki sprzedaży. Najwięcej stracił „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media).
Średnia sprzedaż ogółem „Polityki” w pierwszym kwartale wyniosła 90 016 egz. (spadek o 4,4 proc. rok do roku), „Gościa Niedzielnego” - 87 363 egz. (spadek o 20,97 proc.), „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - 67 633 egz. (spadek o 12,86 proc.), „Sieci” (Fratria) - 34 712 egz. (spadek o 10,86 proc.), „Tygodnika do Rzeczy” (Orle Pióro) - 28 880 egz. (spadek o 7,97 proc.), „Tygodnika Powszechnego” (Tygodnik Powszechny) - 25 267 egz. (spadek o 8,67 proc.), „Gazety Polskiej” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) - 21 479 egz. (spadek o 6,59 proc.), „Przeglądu” (Fundacja Oratio Recta) - 14 336 egz. (spadek o 6,58 proc.).
Tygodnik „Angora” z przedrukami (Wydawnictwo Westa-Druk) sprzedawał średnio 214 106 egz. (spadek o 6,95 proc.).
W samym marcu średnia sprzedaż „Polityki” wyniosła 88 177 egz. (spadek o 4,77 proc.), „Gościa Niedzielnego” - 68 003 egz. (spadek o 37,88 proc.), „Newsweek Polska” - 67 875 egz. (spadek o 4,75 proc.), „Sieci” - 33 904 egz. (spadek o 15,37 proc.), „Tygodnika do Rzeczy” - 28 981 egz. (spadek o 3,85 proc.), „Tygodnika Powszechnego” - 24 789 egz. (spadek o 7,09 proc.), „Gazety Polskiej” - 20 153 egz. (spadek o 12,2 proc.), „Przeglądu” - 13 709 egz. (spadek o 10,73 proc.).
Sprzedaż „Angory” wyniosła w marcu 211 038 proc. (spadek o 5,92 proc.).
31 marca wydawca (AWR Wprost) wycofał tygodnik „Wprost” z ZKDP. Wcześniej podjął decyzję o zakończeniu wydawania pisma w formie drukowanej.
Dane: Polskie Badania Czytelnictwa, audyt ZKDP.
(PAZ, 20.05.2020)