"Gazeta Wyborcza" w programie The GNI Subscriptions Lab
"Gazeta Wyborcza" w połowie kwietnia miała 240 tys. cyfrowych subskrypcji
"Gazeta Wyborcza" (Agora) wraz z siedmioma europejskimi redakcjami znalazła się w programie The Google News Initiative Subscriptions Lab. W jego ramach będzie pracować nad wzmocnieniem oferty subskrypcji cyfrowych dzięki wymianie doświadczeń wydawców.
Spośród 54 zgłoszeń do programu wybrano osiem europejskich redakcji, poza "GW" są to: "La Croix" (Francja), "Dennik N" (Słowacja), "The Independent" (Wielka Brytania), "Kurier" (Austria), "MittMedia" (Szwecja), "El Mundo" (Hiszpania) i "RP Online" (Niemcy).
Uczestnicy programu będą eksperymentować z nowymi rozwiązaniami, np. przez wprowadzanie rozwiązań z jednego kraju do drugiego czy wykorzystanie doświadczenia organizatorów programu. Celem działań jest zbudowanie trwałego modelu biznesowego mediów opartego na płatnych subskrypcjach.
Program będzie trwał dziewięć miesięcy. Efekty prac prowadzonych w jego ramach będą przedstawione w październiku podczas konferencji INMA Media Innovation Week.
Niedawno "GW" informowała, że ma już 240 tys. cyfrowych subskrybentów.
(JSX, 30.04.2020)