Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 23, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Burda Media Polska potwierdza zwolnienia i obniżkę wynagrodzeń

Burda Media Polska wydaje m.in. "Elle" oraz "Galę"

Burda Media Polska potwierdziła zwolnienia, ale nie informuje, ile osób straciło pracę. Wydawca wprowadził też obniżkę wynagrodzeń o 20 proc. na cztery miesiące oraz zmiany w strukturze redakcyjnej.

Według naszych nieoficjalnych informacji ze spółką Burda Media Polska z powodu oszczędności związanych z epidemią rozstało się blisko 50 osób. W piątek miały otrzymać maile z wypowiedzeniami. Zwolnienia miały dotknąć wszystkie redakcje wydawnictwa, a także kilka osób z biura reklamy. W 2018 roku wydawnictwo Burda zatrudniało średnio 252 osoby.

Burda oficjalnie nie informuje, ile osób straciło pracę. Z firmą rozstaje się m.in. Marta Stefańska, senior brand manager segmentu luksusowego ("Elle", "Elle Decoration" i "Elle Man"), jej obowiązki przejmie Edyta Piecyk, senior business manager segmentu lifestylowego ("Gala" i "Glamour"). Pod koniec kwietnia firmę opuści Anna Zejdler, redaktorka naczelna "Gali". P.o. redaktorką naczelną zostanie Alicja Szewczyk, obecna wicenaczelna. Stanowisko straciła także Luiza Arament, PR and internal communication manager firmy. Odpowiedzialność za komunikację zewnętrzną przejęła Bernadetta Rybaczuk, dotychczasowa koordynatorka zespołu digital.

Poza tym tytuł "Moje Gotowanie" zostanie włączony do struktury redakcyjnej w segmencie food we Wrocławiu, a warszawska redakcja została rozwiązana. Wydawnictwo zdecydowało też, że nie będzie długoterminowym wydawcą miesięcznika biznesowego "CRN Polska" i zaproponowało zespołowi przejęcie tytułu w modelu współpracy.

Spółka podjęła decyzję o obniżeniu wynagrodzeń na cztery miesiące (do końca sierpnia) maksymalnie o 20 proc. Osoby mniej zarabiające będą miały w mniejszym stopniu zredukowaną pensję. Płace członków zarządu zostały obcięte o 45 proc.

Czasowe ograniczenie wynagrodzeń w związku z kryzysem wywołanym epidemią wprowadzają także Edipresse Polska, Polska Press Grupa, Agora i Eurozet. Z kolei Grupa ZPR Media w ramach oszczędności zamknęła tytuły "Żagle" i "Podróże".

Galeria: World Press Photo 2020 - laureaci

(JSX, 23.04.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.