Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 22, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Europosłowie apelują o stworzenie funduszu dla mediów dotkniętych kryzysem

Europosłowie rekomendują kierowanie budżetów komunikacyjnych KE i PE na krajowe media informacyjne zamiast do globalnych platform internetowych (fot. Pixabay.com)

Kilkudziesięciu europosłów wzywa liderów Unii Europejskiej do podjęcia natychmiastowych działań w celu wsparcia europejskiego sektora mediów informacyjnych, któremu grozi kryzys związany z nagłą utratą przychodów reklamowych z powodu pandemii koronawirusa.

Ponad 40 europosłów wystosowało w tej sprawie list otwarty adresowany m.in. do szefów Rady Europejskiej i Komisji Europejskiej. „Wiarygodne źródła wiadomości oraz dziennikarstwo wysokiej jakości są antidotum na dezinformację. Ludzie obecnie polegają na rzetelnych mediach, bardziej niż kiedykolwiek, co odzwierciedla rosnąca liczba ich odbiorców” - podkreślono na wstępie. Zwrócono uwagę, że sektor mediów informacyjnych już znajduje się w kryzysie, są informacje o obniżkach płac, zwolnieniach pracowników, są też sygnały o możliwych widmach bankructwa w najbliższych tygodniach i miesiącach.

„O ile nie podejmiemy natychmiastowych działań, obecny kryzys związany z COVID-19 może doprowadzić do upadku wielu organizacji informacyjnych, co z kolei może mieć katastrofalne konsekwencje społeczne” - piszą europosłowie.

Dlatego proponują uruchomienie specjalnego funduszu ratunkowego dla mediów. Byłby to program grantów bezpośrednio wspierających jakościowe dziennikarstwo, adresowany szczególnie do mediów lokalnych i regionalnych działających na małych rynkach. Na stworzenie funduszu miałyby zostać przekierowane środki z już istniejących unijnych programów, których działanie jest obecnie wstrzymane z powodu pandemii. Europosłowie rekomendują także kierowanie budżetów komunikacyjnych KE i PE na krajowe media informacyjne zamiast do globalnych platform internetowych.

Galeria: World Press Photo 2020 - laureaci

(SK, 22.04.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.