„Puls Biznesu” w lutym stracił najmniej, „Dziennik Gazeta Prawna” - najwięcej
Średnia sprzedaż ogółem „Pulsu Biznesu” w lutym w stosunku do tego miesiąca rok temu spadła o 1 proc., a „DGP” - o 15,39 proc.
W lutym w porównaniu z tym miesiącem 2019 roku najmniejszą stratę sprzedaży odnotował „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), a największą „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes).
Średnia sprzedaż ogółem „Pulsu Biznesu” w lutym spadła o 1 proc., do 9347 egz., a „DGP” o 15,39 proc. - do 32 301 egz. Infor Biznes duży spadek sprzedaży w lutym tłumaczy dodatkową ofertą, która zwiększyła sprzedaż w 2019 roku. - Duży udział w sprzedaży "DGP" miały wydania z testami i arkuszami egzaminacyjnymi dla ósmej klasy, ich sprzedaż osiągnęła ponad 109 tys. egzemplarzy, co dało ponad 5 tysięcy egzemplarzy na jedno wydanie "DGP". W tym roku "Egzamin ósmoklasisty" wydaliśmy w marcu. Stąd taka różnica w sprzedaży - wyjaśnia Mirka Piotrowska, PR manager Infor Biznes.
W zestawieniu znalazły się też: „Fakt” (RAS Polska) - 212 426 egz. (spadek o 6,94 proc.), „Super Express” (Grupa ZPR Media) - 111 284 egz. (spadek o 4,2 proc.), „Gazeta Wyborcza” (Agora) - 80 661 egz. (spadek o 12,57 proc.), „Rzeczpospolita” (Gremi Media) - 39 385 egz. (spadek o 4,34 proc.), „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin) - 22 326 egz. (spadek o 1,28 proc.), „Przegląd Sportowy” (RAS Polska) - 19 275 egz. (spadek o 13,32 proc.), „Gazeta Polska Codziennie” (Forum) - 12 379 egz. (spadek o 10,96 proc.), „Parkiet Gazeta Giełdy” (Gremi Media) - 3809 egz. (spadek o 2,88 proc.).
Dane: Polskie Badania Czytelnictwa, audyt ZKDP.
(PAZ, 06.04.2020)