2020 rok bez festiwalu Cannes Lions
Cannes Lions to międzynarodowy festiwal dla branży kreatywnej i reklamowej (screen: YouTube/Cannes Lions International Festival of Creativity)
W 2020 roku nie będzie festiwalu Cannes Lions. Początkowo został przeniesiony z czerwca na październik, ale dziś poinformowano, że jego kolejna edycja odbędzie się dopiero w 2021 roku.
Według planów festiwal miał się odbyć pod koniec czerwca, ale niedawno w marcu został z powodu epidemii koronawirusa przesunięty na jesień (26-30 października). Ostatecznie jednak zapadała decyzja, by całkowicie zrezygnować z jego tegorocznej edycji.
„Ponieważ wpływ COVID-19 jest nadal odczuwalny na całym świecie dla konsumentów i naszych klientów w branży marketingowej, kreatywnej i medialnej, stało się dla nas jasne, że priorytety naszych klientów przesunęły się na potrzebę ochrony ludzi, konieczność obrony miejsc pracy, ochrony społeczeństwa i gospodarek" - napisali organizatorzy na stronie festiwalu. "Nasza decyzja wynika z dogłębnych konsultacji z partnerami i klientami, odzwierciedla bezprecedensowe wyzwania społeczne, zdrowotne i ekonomiczne, przed którymi stoi obecnie świat" - dodali.
Swoje oświadczenie wydał także Philip Thomas, prezes Cannes Lions. „Najważniejsze w Cannes Lions zawsze były kreatywność i Lwy, które za nią przyznawano. Zdajemy sobie sprawę, że branża musi teraz stawić czoła innym wyzwaniom i po prostu nie jest w stanie skoncentrować swoich wysiłków na tworzenie nowych kampanii" - przyznał.
Festiwal zaplanowano na 21-25 czerwca 2021 roku.
Cannes Lions to największy międzynarodowy festiwal dla branży kreatywnej i reklamowej. Na ubiegłoroczną edycję Polskie agencje na zgłosiły 162 prace, z czego 43 trafiły na short listy, a 12 zamieniło się w nagrody (6 brązowych nagród, 3 srebra, 1 złoto, 1 Grand Prix i 1 Tytanowy Lew).
(AMS, 03.04.2020)