GIF wstrzymuje reklamę leku antywirusowego Aflofarmu
GIF uważa, że Aflofarm wprowadza w błąd konsumentów, reklamując Neosine Forte (screen neosine.pl)
Główny Inspektor Farmaceutyczny zadecydował, że Aflofarm Farmacja Polska ma natychmiast zdjąć reklamę telewizyjną leku Neosine Forte. Aflofarm zdejmie reklamę, ale podkreśla, że z decyzją GIF się nie zgadza.
W ocenie GIF Aflofarm wprowadza w błąd konsumentów, reklamując Neosine Forte (lek przeciwwirusowy i zwiększający odporność), gdyż sugeruje w reklamie, że produkt ten chroni przed koronawirusem wywołującym chorobę COVID-19. Inspektor zwraca uwagę, że w spocie pada zdanie „To jedyne tabletki o podwójnej dawce. Działa na wirusy”, a co więcej, pojawia się w nim wizualizacja, która przypomina koronawirus powodujący COVID-19.
Zdaniem GIF reklama Neosine Forte „w sposób wyjątkowo nieetyczny wykorzystuje obowiązujący na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stan epidemii w związku z zakażeniem koronawirusem COVID-19 i związane z zaistniałą sytuacją uczucie lęku i zagrożenia w społeczeństwie”.
"Stanowczo nie zgadzamy się z decyzją oraz trybem przeprowadzania postępowania przez GIF, który nie umożliwił nam zajęcia stanowiska. Decyzję GIF będziemy kwestionować w trybie postępowania sądowo-administracyjnego" - informuje nas Aflofarm w przesłanym oświadczeniu. Spółka zaprzecza, że w reklamie nawiązuje do koronawirusa COVID-19, zarówno w formie narracyjnej, jak i wizualnej. - Jest to nieszczęśliwy zbieg okoliczności. Wykorzystana w reklamie grafika pojawia się w komunikacji Neosine już od 2014 roku. Nikt z nas nie mógł wtedy przypuszczać, jak będzie wyglądał koronawirus COVID-19 - mówi Katarzyna Liberska-Kinderman, head of PR & communications w Aflofarm Farmacja Polska. Zaznacza przy tym, że GIF nie zgłosił się do nich w celu wyjaśnienia sprawy. - O przeprowadzeniu przez GIF postępowania, z którego nas wykluczono, dowiedzieliśmy się z mediów - dodaje Liberska-Kinderman.
(IKO, 03.04.2020)