Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 17, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Serwis Weszlo.com rozważa wprowadzenie płatnych treści

Stanowski szuka alternatywy, jeśli kryzys sprawi, że partnerzy lub sponsorzy zaczną drastycznie ciąć koszty (screen: Weszlo.com)

Krzysztof Stanowski zapowiada, że jego serwis sportowy Weszło może przejść na system płatnych treści w związku z kryzysem związanym z koronawirusem. Inni wydawcy nie widzą obecnie potrzeby takich awaryjnych posunięć.

"Analizuję rynek reklamowy, działalność firm, które kręcą się w pobliżu futbolu i nos mi podpowiada, że nie będzie wyjścia i trzeba będzie przejść na system płatnych treści na Weszło. Nie przesądzam tego, ale myślę, że po 12 latach dostarczania treści za darmo coś się skończy" - napisał na Twitterze Stanowski. W dyskusji z internautami wyjaśnił, że chodzi mu o wprowadzenie alternatywy, jeśli kryzys sprawi, że stali partnerzy lub sponsorzy będą musieli drastycznie ciąć koszty.

Krzysztof Stanowski jest szefem Grupy Weszło, w skład której oprócz serwisu Weszlo.com wchodzą m.in. poświęcony e-sportowi Eweszlo.pl, biuro podróży Weszło Travel organizujące wyjazdy na mecze piłkarskie i drużyna piłkarska KTS Weszło. Stanowski jest też współudziałowcem i współzałożycielem Kanału Sportowego na Youtube wraz z Michałem Polem, Mateuszem Borkiem i Tomaszem Smokowskim.

Nie każdy poradzi sobie za paywallem

- Każdy wydawca monitoruje dziś, jak kwestia koronawirusa wpływa na jego sytuację biznesową, bo o tę oglądalnościową w takich realiach mogą być spokojni - przyznaje w rozmowie z "Presserwisem" Michał Mańkowski, redaktor naczelny, dyrektor operacyjny i członek zarządu Grupy Natemat. - Za kilka tygodni czy miesięcy przekonamy się, jaki realny wpływ miało to na kondycję branży, bo wpływ będzie na pewno. E-commerce zaciera już pewnie ręce, bo zyska najwięcej, może poza tym turystyczno-podróżniczym. Okaże się, czy miał tu miejsce efekt motyla, który poprzesuwał lub pokasował budżety reklamowe, w którą stronę nastąpiły przesunięcia - mówi. Jego zdaniem obecna sytuacja w niektórych przypadkach może przyspieszyć decyzje wydawców dotyczące monetyzowania treści. – Jako Grupa Natemat nie planujemy jednak zamykania się teraz za paywallem ani z powodu koronawirusa, ani bez niego – zapewnia.

Przemysław Pająk, właściciel serwisu Spidersweb.pl, uważa, że jego platforma nie poradziłaby sobie za paywallem. - Działania, które podejmujemy w związku z kryzysem, to konwersja na dużo szerszą grupę reklamodawców, ale także otwarcie nowych modeli reklamowych - mówi. Krzysztof Michałowski, dyrektor zarządzający Filmweb.pl, zapewnia, że obecnie serwis filmowy nie planuje ani paywalla, ani żadnych innych działań awaryjnych. - Natomiast sytuacja jest dynamiczna i nie wiem, co będzie chociażby za dwa tygodnie, być może zaczniemy je planować - zastrzega.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(MNI, 17.03.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.