Interia.pl ma 20 lat. Portal stawia na wideo, właściciel szuka kupca
Interia z okazji jubileuszu zapowiada nową wersję desktopową strony głównej portalu (screen: Interia.pl)
Portal Interia.pl obchodzi dziś dwudziestolecie. Eksperci przyznają, że w tym przypadku warte uznania jest działanie na polskim rynku bez przerwy od czasów pierwszego boomu internetowego. W planach na rok jubileuszowy portal ma m.in. wzmocnienie działu wideo dzięki nowym studiom.
Interia.pl jako portal zadebiutowała 11 lutego 2000 roku (od 1999 roku dawała możliwość korzystania z poczty elektronicznej). Prezes Grupy K2 i były dyrektor segmentu internet w Agorze Paweł Wujec zwraca uwagę, że Interia powstała na fali pierwszego boomu internetowego. - Był on gwałtowny, ale krótki, a po nim przyszła zima finansowa. Interia jest w nielicznej grupie tych, którzy ją przetrwali. Każdy projekt, który startował w tamtych czasach i dotąd istnieje jako liczący się gracz i jest dochodowy, jest wart uznania - mówi Wujec. Jego zdaniem jednak w rynkowej obecności Interii trudno dostrzec jakiś trend, w którym portal byłby zdecydowanym liderem, w przeciwieństwie do bezpośredniej konkurencji. - Na pozycji liderów portali internetowych są Wp.pl, Onet.pl, a Agora jest liderem treści płatnych - zwraca uwagę.
Dla Michała Mańkowskiego, dyrektora operacyjnego i redaktora naczelnego Natemat.pl, Interia jest na rynku "od zawsze". - Ale jednocześnie płynie gdzieś z boku tej internetowo-mainstreamowej walki na wyniki i tzw. duże, jakościowe materiały. Z tych drugich chyba całkiem zrezygnowali, stawiając jedynie na newsy. Jednocześnie przez te lata, co widać po Gemiusie, zgromadziła wielomilionowe grono stałych czytelników – podejrzewam, że głównie za sprawą poczty i pogody, którą mają technologicznie ograną chyba najlepiej w Polsce - ocenia Mańkowski.
Grupa Interia należy do Bauer Media. Niedawno "Puls Biznesu" informował, że może zostać sprzedana, i że Bauer szuka kupca. - Możliwy jest scenariusz repolonizacji Interii. Interia jest podmiotem, z którego korzysta codziennie kilka milionów ludzi i z tego powodu może być interesująca - przekonuje Paweł Wujec.
Interia z okazji jubileuszu zapowiada nową wersję desktopową strony głównej portalu, nową funkcjonalność „na żywo” służącą poprawie jakości relacji z wydarzeń oraz zwiększenie udziału materiałów wideo w swoich treściach. Obecnie portal buduje dwa nowe studia – w Krakowie i w Warszawie. Z okazji urodzin Interia uruchomi magazyn 20lat.interia.pl, w którym przez całym rok będą publikowane materiały pokazujące, jak zmieniał się świat przez ostatnie 20 lat. Jego powstawanie nadzorują zastępca dyrektora serwisów informacyjnych w Grupie Interia.pl Ewelina Karpińska-Morek i senior brand manager Grupy Karolina Leputa.
Według danych Gemius/PBI w grudniu 2019 roku portal Interia.pl odwiedziło 4,53 mln użytkowników (spadek o 9,25 proc. w porównaniu z listopadem).
(MNI, 11.02.2020)