Ruszył Newonce.sport, ma też pojawić się papierowy magazyn
Obecna odsłona serwisu ma ciągle charakter testowy (screen: Newonce.sport)
Wystartował internetowy serwis sportowy Newonce.sport. Eksperci zwracają uwagę, że to medium, podobnie jak konkurencyjne Weszlo.com, będzie próbowało się wyróżniać dłuższymi formami artykułów i analiz sportowych.
Michał Michalski, CEO Newonce.media, który osobiście zawiaduje Newonce.sport, twierdzi, że obecna odsłona serwisu ma charakter testowy. - Portal działa teraz na silniku Newonce.net. Od połowy grudnia pracujemy nad nowym, oddzielnym i bardzo zaawansowanym technologicznie serwisem desktopowym i aplikacją mobilną. Prace mają zostać zakończone przed Euro - mówi "Presserwisowi" i deklaruje, że chciałby w przyszłym roku mieć około 2 mln unikalnych użytkowników serwisu.
Pierwszego dnia w Newonce.sport pojawiło się kilkanaście artykułów o piłce nożnej, zapowiedź podcastu autorstwa Przemysława Rudzkiego (były szef "Przeglądu Sportowego"), którego gościem będzie Dariusz Szpakowski, a także artykuł o butach piłkarskich, który powstał w partnerstwie z marką Adidas. Michalski zapowiada też kolejne formaty, także wideo oraz teksty dotyczące innych dyscyplin sportu. Powstaniu serwisu towarzyszy uruchomienie pasma sportowego w Newonce.radio. W redakcji są obecnie Przemysław Rudzki, Michał Gutka, Dominik Piechota, Michał Trela, Paweł Grabowski, Łukasz Jurkowski, Piotr Kędzierski, Arkadiusz Sitarz, Jakub Polkowski, Andrzej Twarowski i Piotr Żelazny.
- W oparciu o redakcję powstanie też półrocznik, będzie to magazyn o charakterze albumowym, kolekcjonerskim, w tym sensie podobny do wydawanego przez nas od 2017 roku Newonce.paper - zapowiada Michalski.
Ekskluzywne treści to bardzo rozsądny wybór
- Ekipa Newonce.sport dobrze wiedziała, że nie ma sensu bić się z portalami horyzontalnymi w kategorii "kolejne źródło tabel i wyników". Ekskluzywne wywiady i analizy to bardzo rozsądny wybór, właściwie niszowy - ocenia Maciej Kabroński, dyrektor zarządzający w Polskiej Grupie Infograficznej, a w przeszłości szef portalu Fakt.pl. - Szkoda, że na debiut serwisu autorzy nie postarali się o przykładowe podcasty i treści na stworzonym kanale YouTube - dodaje.
Sebastian Staszewski z Polsat Sport także uważa, że to będzie medium zbliżające się charakterem do rangi premium. - Z materiałami insiderskimi, dla zaangażowanych kibiców, a nie osób, które tylko chcą sprawdzić wyniki - mówi.
Już teraz wyróżnikiem Newonce.sport są właśnie dłuższe formy tekstowe. - Obecnie jest ich trochę na Weszlo.com. Ale los magazynów piłkarskich w Polsce, które prezentowały takie treści, jak np. "Futbol" i poumierały, może być sugestią, że grupa docelowa może nie być wystarczająco duża - ocenia.
⇒ Przeczytaj też: Newonce - Biznes bardzo warszawski
Obecnie Newonce.media oprócz Newonce.sport tworzą: serwis lifestylowo-popkulturowy Newonce.net, półrocznik "Newonce.paper", radio internetowe Newonce.radio i bar Newonce.bar.
(MNI, 22.01.2020)