Francja liczy na inwestycje serwisów VoD w krajową produkcję

Netflix we Francji ma ponad 5 mln abonentów (fot. Unsplash/Thibault Penin)
Francja finalizuje projekt ustawy o zobowiązaniu zagranicznych platform wideo - takich jak Netflix, Amazon Prime, Apple czy Disney - do inwestowania co najmniej 25 proc. rocznych dochodów w jej krajową produkcję.
Francuskie ustawodawstwo podlega dyrektywie Unii Europejskiej, która zobowiązuje takie firmy do zapewnienia, aby co najmniej 30 proc. ich katalogów zawierało treści wyprodukowane w Europie. Netflix wyprodukował już kilka oryginalnych francuskich seriali („Marsylia” i „Osmosis”). Ogłosił także, że jeszcze w styczniu otworzy swoją placówkę w Paryżu. Szef platformy Reed Hastings poinformował, że Netflix we Francji ma już ponad 5 mln abonentów.
Parlament we Francji prace nad ustawą rozpocznie w marcu i prawdopodobnie zostanie ona zatwierdzona późnym latem. Ustawa ma ma na celu podniesienie poziomu tradycyjnych mediów w obliczu rosnącego sukcesu zagranicznych platform rozrywkowych.
Organ rządowy nadzorujący francuskie produkcje i ich finansowanie szacuje, że Netflix i inne platformy osiągnęły w 2018 roku we Francji zyski wysokości ok. 500 mln euro. Odprowadzenie ich jednej czwartej oznacza dla francuskich produkcji przynajmniej 125 mln euro rocznie.
(MAC, 16.01.2020)
