Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 16, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Francja liczy na inwestycje serwisów VoD w krajową produkcję

Netflix we Francji ma ponad 5 mln abonentów (fot. Unsplash/Thibault Penin)

Francja finalizuje projekt ustawy o zobowiązaniu zagranicznych platform wideo - takich jak Netflix, Amazon Prime, Apple czy Disney - do inwestowania co najmniej 25 proc. rocznych dochodów w jej krajową produkcję.

Francuskie ustawodawstwo podlega dyrektywie Unii Europejskiej, która zobowiązuje takie firmy do zapewnienia, aby co najmniej 30 proc. ich katalogów zawierało treści wyprodukowane w Europie. Netflix wyprodukował już kilka oryginalnych francuskich seriali („Marsylia” i „Osmosis”). Ogłosił także, że jeszcze w styczniu otworzy swoją placówkę w Paryżu. Szef platformy Reed Hastings poinformował, że Netflix we Francji ma już ponad 5 mln abonentów.

Parlament we Francji prace nad ustawą rozpocznie w marcu i prawdopodobnie zostanie ona zatwierdzona późnym latem. Ustawa ma ma na celu podniesienie poziomu tradycyjnych mediów w obliczu rosnącego sukcesu zagranicznych platform rozrywkowych.

Organ rządowy nadzorujący francuskie produkcje i ich finansowanie szacuje, że Netflix i inne platformy osiągnęły w 2018 roku we Francji zyski wysokości ok. 500 mln euro. Odprowadzenie ich jednej czwartej oznacza dla francuskich produkcji przynajmniej 125 mln euro rocznie.

Galeria: Najpopularniejsze produkcje Netfliksa w 2019 roku

(MAC, 16.01.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.