TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: na weekend

Dział:

Dodano: Styczeń 10, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Hołownia rośnie najszybciej

Od góry, od lewej: Władysław Kosiniak-Kamysz, Małgorzata Kidawa-Błońska, Szymon Hołownia i Andrzej Duda (screen YouTube.com/PSL, Platforma Obywatelska, Leaders Island, Radio Maryja)

Wśród potencjalnych kandydatów na prezydenta najsilniejszą pozycję w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter) ma obecny prezydent Andrzej Duda, ale na samym Facebooku najszybciej rośnie profil Szymona Hołowni – wynika z analizy firmy Sotrender przygotowanej dla "Presserwisu".

Sotrender przeanalizował profile potencjalnych kandydatów na prezydenta za okres od 1 października do 19 grudnia 2019 roku. Najwięcej obserwujących na Facebooku ma Andrzej Duda – 652 tys. osób. O ponad połowę mniejszą grupę odbiorców ma Szymon Hołownia, którego wpisy obserwuje 230 tys. osób. Po kilkadziesiąt tysięcy followersów mają: Władysław Kosiniak-Kamysz (46 tys.) i Małgorzata Kidawa-Błońska (33 tys.). Profil Kancelarii Prezydenta RP ma 75 tys. obserwujących.

Press

Andrzej Duda ma na Facebooku 652 tys. obserwujących (screen: Facebook.com/@andrzejduda)

W analizowanym okresie najwięcej fanów przybyło na profilach: Szymona Hołowni (liczba fanów wzrosła o 23 tys. użytkowników, czyli o 10 proc.), Kancelarii Prezydenta RP (o 6 tys. użytkowników, czyli o 8 proc.) i Władysława Kosiniaka-Kamysza (o 3 tys. użytkowników, czyli o 7 proc.). Największe zainteresowanie na Facebooku wzbudził post Szymona Hołowni z 13 października, w którym opublikował "Modlitwę 2" Juliana Tuwima zawierającą słowa: "Głupcom odejmij dar marzenia, a sny szlachetnych ucieleśnij", który skomentował: "Nie tylko ja sądzę, że ta modlitwa zostanie wysłuchana. Zobaczycie". Post polubiło 10 tys. osób, miał 3,5 tys. udostępnień i 579 komentarzy, a wskaźnik interactivity index wyniósł 69 tys. (tyle aktywności zostało wykonanych w odpowiedzi na post).

Press

Szymon Hołownia ma na Facebooku 230 tys. obserwujących (screen: Facebook.com/szymonholowniaoficjalny)

Wpisy Hołowni przyjmowane z entuzjazmem

Najwięcej reakcji na wpisy miała Kidawa-Błońska (310 tys. reakcji), zaś Hołownia miał najwięcej reakcji entuzjastycznych (292 tys.). Na profilach potencjalnych kandydatów publikowane były przede wszystkim zdjęcia. Natomiast najwięcej materiałów wideo publikowano na profilu Kancelarii Prezydenta RP (131 filmów) i Kidawy-Błońskiej (38 filmów).

Press

Prezydenta na Instagramie obserwuje 91 tys. użytkowników (screen: Instagram.com/prezydent_pl)

Na Instagramie oficjalne profile mają Andrzej Duda (@prezydent_pl - profil Kancelarii Prezydenta RP Andrzeja Dudy), Władysław Kosiniak-Kamysz i Małgorzata Kidawa-Błońska. Najwięcej użytkowników obserwuje profil instagramowy prezydenta (91 tys. obserwujących). Na drugim miejscu jest profil @mkblonska (9 tys.), a na trzecim - @kosiniakkamysz (5 tys.). Profil prezydenta opublikował w analizowanym okresie najwięcej postów (126) i zebrał najwięcej komentarzy (5 tys.), a także uzyskał najwięcej polubień (361 tys.). Profil ten był również najbardziej angażujący (wskaźnik activity index wyniósł 401 tys.). Jednak pod względem wielkości zaangażowania odbiorców w przeliczeniu na liczbę obserwujących profil, najbardziej angażował profil kandydatki Koalicji Obywatelskiej (wskaźnik relative activity index wyniósł ponad 6 tys.).

Press

Władysław Kosiniak-Kamysz na Twitterze ma 81 tys. obserwujących (screen: Twitter.com/@KosiniakKamysz)

Andrzej Duda ma większy zasięg niż Kancelaria Prezydenta RP

Przyszli kandydaci na prezydenta budują społeczność także na Twitterze. Profil Kancelarii Prezydenta RP ma 278 tys. obserwujących, z czego w analizowanym okresie przybyło mu blisko 7 tys. followersów, a zaangażowanych było 20 proc. wszystkich obserwujących profil. Kancelaria opublikowała 231 tweetów, z których największym zainteresowaniem cieszył się wpis z 5 listopada informujący o tym, że prezydent wyznaczył Antoniego Macierewicza na marszałka seniora Sejmu (306 retweetów). Zdecydowanie większy zasięg na Twitterze ma profil Andrzeja Dudy, którego obserwuje ponad milion osób. W analizowanym okresie przybyło mu ponad 10 tys. obserwujących, przy czym Duda opublikował zaledwie 30 tweetów. Najpopularniejszy z nich to gratulacje dla Viki Gabor, która wygrała Eurowizję Junior 2019 (wpis miał 773 retweety).

Władysław Kosiniak-Kamysz na Twitterze ma 81 tys. obserwujących. Przez ponad dwa miesiące przybyło mu prawie 5 tys. followersów, a opublikował w tym czasie 148 tweetów. Mniejszy zasięg na Twitterze ma Małgorzata Kidawa-Błońska, którą obserwuje blisko 54 tys. osób, z czego w analizowanym okresie przybyło jej blisko 11 tys. obserwujących. Wicemarszałek Sejmu opublikowała 119 tweetów. Najmniejszą grupę obserwatorów ma Szymon Hołownia – 7 tys. followersów. Były dziennikarz prowadzi konto na Twitterze od 11 listopada 2019 roku i do połowy grudnia opublikował 21 tweetów. Największym zainteresowaniem cieszyły się tweety po 8 grudnia, czyli dniu, w którym Hołownia zapowiedział start w wyborach prezydenckich.

(IKO, 10.01.2020)

Pozostałe tematy weekendowe

Kto promuje Polskę?
PO liczy na wyjście z kryzysu
W telewizji rządzą skoki
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.