Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 07, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Panorama Reklamy 2019": Brand New Galaxy i Starcom z tytułem Sukces Roku

"Panorama Reklamy" to obszerna analiza rynku reklamowego w 2019 roku, opis kondycji agencji mediowych i reklamowych

Brand New Galaxy w kategorii Agencje reklamowe i Starcom w kategorii Agencje mediowe zostały wyróżnione tytułem Sukces Roku w dorocznym raporcie "Panorama Reklamy". Ukazał się on jako specjalna sekcja styczniowo-lutowego numeru "Press".

Brand New Galaxy zmieniła układ sił na rodzimym rynku reklamowym. W 2019 roku podwoiła swoje przychody i znacznie rozbudowała portfolio obsługiwanych firm i marek, wśród których są Bayer, Coty czy Procter & Gamble.

Starcom, która otrzymała tytuł Sukces Roku drugi rok z rzędu, w minionych 12 miesiącach wzmocniła portfolio klientów o takie firmy, jak PPG i Sante, a także odzyskała po 12 latach budżet mediowy PKN Orlen i jako pierwsza agencja mediowa w Polsce pracuje dla Lendo Group. 

W grupie agencji reklamowych pozostałe wyróżnione firmy to:
VMLY&R, nagrodzona tytułem Wynik Roku – skutecznie walczyła o nowe zlecenia, co pozwoliło jej zwiększyć przychody o 22 proc. rok do roku. I jako jedyna agencja reklamowa w Polsce ma wśród trofeów Grand Prix festiwalu w Cannes.

Havas Creative Group otrzymała tytuł Zaufania Roku - drugi raz z rzędu. Po latach problemów wizerunkowych agencja odbudowała pozycję na rynku, co zaowocowało m.in. pozyskaniem do długoterminowej obsługi budżetów takich firm, jak PGE czy Totalizator Sportowy i utrzymaniem budżetu Grupy Lotos. 

Tytuł Skuteczność Roku trafił do Infinity Group - po słabszym 2018 roku agencja szybko odrobiła straty, pozyskując do współpracy m.in. Canal+, Bayer Crop Science Poland i G2A, jednocześnie utrzymując dotychczasowe budżety. Według prognoz jej ubiegłoroczne przychody wzrosły o 36 proc. względem roku 2018.

Plej została wyróżniona tytułem Efektywność Roku - agencja zwiększyła przychody o 10 proc. rok do roku i zainwestowała w zespół, który urósł o 40 osób. 

Tytuł Operatywność Roku trafił do 2012 Agency - wieloletnia współpraca z takimi klientami, jak Grupa Żywiec czy Castorama, nie przeszkodziła jej w zdobyciu nowych zleceń, m.in. od firm Reckitt Benckiser, Foodcare i Unilever, z którymi także zawarła kontrakty długoterminowe.

DDB Warszawa została nagrodzona tytułem Powrót na Top – po tym jak w 2017 roku agencja przeszła lekkie załamanie kondycji związane z utratą wielu kluczowych klientów, w 2018 roku zaczęła odbudowywać portfolio, by w 2019 roku zapewnić rynek o swoim profesjonalizmie. 

GoldenSubmarine otrzymała tytuł Niezawodna Agencja - to solidna agencja świadcząca usługi na wysokim poziomie. W minionym roku zdobyła zlecenia od takich firm, jak Lotte Wedel, Nestlé Polska czy Škoda Auto Poland. I zapowiedziała wzrost przychodów o 10 proc. 

Wyróżnione w "Panoramie Reklamy" agencje mediowe to: Wavemaker, nagrodzona tytułem Efektywność Roku – w ub.r. pokazała swoją skuteczność, zdobywając dziewięć nowych budżetów, m.in. Rankomatu i Bankowo. A współrealizowana przez nią kampania "Ostatni Twój Weekend" zdobyła ponad 20 nagród na największych festiwalach reklamowych, w tym Grand Prix na Cannes Lions. 

Tytuł Zaufanie Roku trafił po raz kolejny do Mediaplus – agencja konsekwentnie rozbudowuje portfolio klientów, dla których pracuje na podstawie długoterminowych umów. W ub.r.  do listy klientów dopisała siedmiu nowych. Według prognozy agencji 2019 rok zakończyła przychodami wyższymi o jedną piątą niż rok wcześniej.

Dentsu X otrzymał tytuł Debiut Roku – grupa Dentsu Aegis Network Polska połączyła swój dział mediowy z agencjami z Grupy Red8: Red8 Events, Posterscope i Unlimited. W rezultacie powstała agencja mediowo-eventowa Dentsu X - Events & Media, której obsługę powierzyło już kilkunastu klientów, w tym Estée Lauder, Intel, Upfield, Mondelez Polska.

"Panorama Reklamy" to doroczna autorska ocena rynku reklamowego przeprowadzana przez redakcję magazynu "Press". Raport zawiera analizy dotyczące 82 firm – opisuje 55 agencji reklamowych i 27 agencji mediowych pod względem ich kondycji i perspektyw rozwoju. Każda z firm była poddana wszechstronnej analizie, po czym została oceniona w skali od 1 do 5. Kryteria oceny obejmowały najważniejsze sfery aktywności firm komunikacji marketingowej: sukcesy kreacji, pozyskanie lub utratę klientów, zakres ich obsługi, inwestycje w zespół i usługi, wyniki finansowe, w tym, gdzie było to możliwe, dane z KRS.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(IKO, 07.01.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.