651 mln zł na reklamę branży farmaceutycznej w październiku
Według IMM najwięcej na reklamy wydała marka Apap (fot. Pixabay.com)
Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów w październiku branża farmaceutyczna wydała 651 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. Najwięcej w telewizji - 472,6 mln zł.
W reklamę radiową firmy zainwestowały w październiku 125,6 mln zł, a w prasową – 53,3 mln zł. Najwięcej inwestowano w reklamy wtorkowe (121,2 mln zł), a najmniej - w sobotnie (ok. 60 mln zł). Raport sporządzono na podstawie oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.
Branża farmaceutyczna najwięcej wydała na reklamę telewizyjną, najmniej na prasową (fot. materiały prasowe)
40 procent październikowych wydatków przeznaczonych zostało na reklamy środków na przeziębienie i grypę, kolejne 23 proc. na środki przeciwbólowe, a 11 proc. na witaminy i minerały.
Według IMM najwięcej na reklamy wydała marka Apap - ponad 13 mln zł, dalej był Molekin (12,1 mln zł), Ibuprom (11,7 mln zł), AntyGripin (11,5 mln zł) oraz Ibum (9,8 mln zł).
(MNI, 28.11.2019)