Rosną wydatki na reklamę internetową w modelu programmatic
Wydatki na reklamę kupowaną w modelu programatycznym rosną również w Polsce (fot. Pixabay.com)
Już dwie trzecie globalnych wydatków na reklamę internetową zostały kupione w modelu programmatic – wynika z raportu "Programmatic Marketing Forecasts", przygotowanego przez agencję mediową Zenith.
Z raportu wynika, że globalne wydatki na reklamę kupioną w modelu programatycznym do 2020 roku będą stanowiły 69 proc. sumy wydatków na reklamę online. Łączna wartość wydatków na reklamę programmatic na koniec 2019 roku wyniesie z kolei 106 mld dol., a w 2020 roku wzrośnie do 127 mld dol. W 2021 roku wartość wydatków na reklamę programmatic będzie stanowiła już 72 proc. rynku online (147 mld dol.).
Analitycy Zenith podkreślają, że wydatki na reklamę kupowaną w modelu programatycznym rosną również w Polsce, chociaż w 2019 roku "już nie tak dynamicznie jak w latach poprzednich, co spowodowane jest przede wszystkim niższą dynamiką całego rynku reklamy".
Zdaniem Anny Bartoszewskiej, general manager Zenith, zachodzące zmiany są motywacją dla wydawców, aby pracowali nad poprawą jakości powierzchni reklamowej. "Widzimy wysiłki w kierunku zwiększania widoczności reklam i produkcji jakościowych, angażujących treści. Dobrej jakości powierzchnia w połączeniu z zaawansowanymi możliwościami zarządzania ceną sprawiają, że programmatic staje się dla polskich wydawców najważniejszym źródłem przychodów, powoli wypierając sprzedaż tradycyjną" – komentuje Bartoszewska.
(IKO, 26.11.2019)