W pierwszym półroczu wzrosły wydatki na reklamę internetową

Od stycznia do czerwca najwięcej na reklamę internetową przeznaczyła branża handlowa (fot. Pixabay.com)
W pierwszym półroczu 2019 roku na reklamę internetową przeznaczono 2,4 mld zł, czyli o 13 proc. więcej, niż w tym samym okresie rok wcześniej.
Według badania AdEx zrealizowanego przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska wraz z PwC nakłady na reklamę online wzrosły dokładnie o 275 mln zł. Z analizy wynika, że wysoką dynamikę wzrostu zanotowała komunikacja marketingowa na urządzeniach mobilnych (wzrost o 24 proc.) i reklama w mediach społecznościowych (wzrost o 27 proc.). Na tempo rozwojowe rynku znaczący wpływ ma także wideo online i reklama sprzedawana w modelu programmatic.

Szacunki IAB Polska oparte są na danych PwC, IHS i Gemius (fot. materiały prasowe)
Od stycznia do czerwca najwięcej na reklamę internetową przeznaczyła branża handlowa, która miała 17 proc. udziałów w rynku. Dalej w zestawieniu były: telekomunikacja (10 proc.), motoryzacja (9 proc.), finanse (8 proc.), żywność (8 proc.), napoje i alkohole (7 proc.), media, książki, CD i DVD (6 proc.), odzież i dodatki (6 proc.), higiena i pielęgnacja (5 proc.), komputery i AV (5 proc.).
Reklamodawcy najchętniej lokowali budżety w reklamie display (48,7 proc. udziału w rynku), SEM (31,6 proc.), ogłoszeniach (16,9 proc.), e-mailu (1,8 proc.).
Szacunki oparte są na danych PwC, IHS i Gemius. W badaniu uczestniczyli wydawcy internetowi, prasowi, nadawcy telewizyjni, radiowi, agencje reklamowe i agencje mediowe. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie.
(IKO, 05.11.2019)
