Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 28, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Newsweek": największa polska farma trolli pracowała m.in. dla TVP

Według "Newsweek Polska" między kwietniem 2016 roku a połową października 2019 roku farma na zlecenie różnych podmiotów wyprodukowała 250 tys. tweetów (screen: Twitter/Newsweek Polska)

Agencja Cat@Net prowadziła fałszywe konta w mediach społecznościowych, które miały bronić TVP i atakować m.in. Jerzego Owsiaka. Od września 2017 roku do maja 2019 roku wyprodukowała w sprawie TVP ponad 10 tys. postów – wynika ze śledztwa reporterów tygodnika "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska).

W dzisiejszym wydaniu tygodnika przedstawiono kulisy śledztwa Katarzyny Pruszkiewicz, Julii Daukszy, Konrada Szczygła i Wojciecha Cieśli. Reporterka "Newsweeka" przez pół roku pracowała w Cat@Net, gdzie miała wspierać z anonimowego konta Teatr Telewizji, TVP Kultura i TVP Historia, m.in. pisząc pozytywne komentarze o dotacji rządowej dla TVP i abonamencie.

Cat@Net promuje się jako agencja e-PR, ale zdaniem "Newsweeka" jest farmą trolli. Od jesieni 2017 roku do wiosny 2019 roku wykonywała zlecenia dla telewizji publicznej. "Newsweek" ustalił, że TVP nie współpracowała bezpośrednio z farmą, między nimi pośredniczyła agencja marketingowa Art-Media. Według tygodnika firma ta związana jest ze środowiskiem "Gazety Polskiej", Antoniego Macierewicza i Bartłomieja Misiewicza. To właśnie po zatrzymaniu tego ostatniego CBA przeprowadziła rewizję we wrocławskiej siedzibie Cat@Net.

Agencja AM Art-Media oświadczyła, że nie zlecała trollingu ani hejtu w mediach społecznościowych. Zapowiedziała podjęcie kroków prawnych. "Spółce Cat@Net zlecaliśmy monitoring i analizę mediów społecznościowych na wewnętrzne potrzeby Agencji. W związku z zarzutami »Newsweeka«wezwaliśmy naszego byłego podwykonawcę do przedstawienia wyjaśnień" - poinformowała agencja. Jednocześnie podkreśliła, że nigdy nie świadczyła na rzecz TVP usług związanych z aktywnością w mediach społecznościowych.

Farma od września 2017 roku do maja 2019 roku wyprodukowała w sprawie TVP ponad 10 tys. postów z fałszywych kont. Tweety dotyczące TVP czy Jacka Kurskiego mogły zebrać nawet 15 mln odsłon. Agencja w mediach społecznościowych m.in. broniła prezesa TVP Jacka Kurskiego po wyroku dotyczącym wypadku jego limuzyny i atakowała prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza. Pracownicy po zabójstwie Adamowicza pisali też hejterskie komentarze na temat Jerzego Owsiaka.

Według reporterów tygodnika Cat@Net ma co najmniej 179 kont (93 na Twitterze, 70 na Facebooku, 11 na Instagramie i trzy na YouTube) obsługiwanych przez 14 osób. Między kwietniem 2016 roku a połową października 2019 roku farma na zlecenie różnych podmiotów wyprodukowała 250 tys. tweetów. Ogółem jej treści mogły wygenerować nawet 168 mln odsłon.

Firma ma zarówno prawicowe, jak i lewicowe troll konta, w 2019 roku działała także na rzecz polityka - wiceszefa SLD Andrzeja Szejny. Spółka zatrudnia osoby z niepełnosprawnościami, dzięki czemu od listopada 2015 roku do sierpnia 2019 roku miała otrzymać z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych ok. 1,5 mln zł.

(JSX, 28.10.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.