Publicis i Omnicom z budżetami mediowymi Disneya

Publicis ma odpowiadać m.in. za budżety mediowe parków tematycznych i serwisu Disney+ (fot. Patrícia Ferreira/Unsplash)
Po przeglądzie agencji, który trwał cztery miesiące, Publicis zdobyła ważną część budżetu mediowego Disneya, która – według wewnętrznych dokumentów grupy – wynosi od 1,5 do 2 mld dol. To największe portfolio, jakie w swej historii zdobyła francuska agencja.
Resztę wynoszącego 3 mld dol. budżetu zdobyła Omnicom, który zajmie się kanałami telewizyjnymi Disneya (w tym ABC, Fox i Nat Geo) oraz studiami filmowymi (m.in. Marvel, Lucasfilm, Pixar) w Ameryce Północnej.
Grupa Publicis, która do tej pory obsługiwała tylko kanał sportowy ESPN, ma teraz odpowiadać za obsługę mediową m.in. parków tematycznych, serwisu streamingowego Disney+ i międzynarodowe działania reklamowe.
W przetargu uczestniczyły też: Dentsu, Havas i Horizon.
(MC, JSX, 16.10.2019)
