Rusza Dadhero.pl - serwis dla ojców od Grupy Natemat
Poza zespołem dziennikarzy, na łamach Dadhero.pl będą publikować zewnętrzni blogerzy (fot. materiały prasowe)
Grupa Natemat startuje z serwisem lifestylowo-parentingowym dla mężczyzn Dadhero.pl. Jego redaktorem naczelnym został Andrzej Chojnowski, były szef magazynu "Esquire".
Wydawca podkreśla, że Dadhero.pl to serwis "fatheringowy". - W Polsce na tym polu wydawniczym jest jeszcze pusto. Oczywiście są bardziej lub mniej popularne blogi dla ojców, ale Dadhero w założeniu ma być czymś innym. Chcemy stworzyć miejsce dla często pomijanej grupy. Grupy, która jest nie tylko ojcami, ale przede wszystkim mężczyznami, dlatego będą tam treści nie tylko o ojcostwie, ale także o lifestylu - tłumaczy Michał Mańkowski, członek zarządu i redaktor naczelny Grupy Natemat.
Jacek Czynajtis, prezes Optizen Labs i założyciel serwisu Facetpo40.pl, zaznacza, że media kierowane do mężczyzn w Polsce to ciężki biznes, co - jego zdaniem - widać po ich słabej kondycji. Dodaje, że to kobiety mają większą potrzebę czerpania porad i inspiracji. - Dlatego ciężko mi sobie wyobrazić zdobycie pokaźnego audytorium mężczyzn, dla których magnesem miałyby być treści wyłącznie związane z wychowywaniem dzieci - mówi.
Czynajtis zwraca uwagę, że dla przedsięwzięcia o charakterze parentingowym skierowanego do mężczyzn grupą docelową będą osoby z dużych miast. - Jest coraz więcej osób przekonujących się, że tacierzyństwo jest dobrym rozwiązaniem, zwłaszcza że kobiety często robią zawrotne kariery i z prostego rachunku ekonomicznego bardziej się opłaca, żeby to one je kontynuowały - dodaje.
Andrzej Chojnowski funkcję redaktora naczelnego obejmie oficjalnie 16 października. Wcześniej przez wiele lat związany był z wydawnictwem Marquard Media Polska, ostatnio jako szef magazynu "Esquire". Biznesowym liderem nowego projektu jest Damian Borecki, który do Grupy Natemat dołączył w maju, a wcześniej był związany m.in. z "Vogue Polska".
Poza zespołem dziennikarzy na łamach Dadhero.pl będą publikować zewnętrzni blogerzy. Natemat informuje, że nawiązało już współpracę z Michałem Alickim (Tata Szef), Krzysztofem Opeldusem (Tata Prezes) i Michałem Góreckim (Mikemary). Partnerami serwisu od samego początku są m.in.: Volvo, Adamed Expert, Austria Info, Mollers, TZMO.
Jak wynika z danych Gemius/PBI, w sierpniu serwis Natemat.pl odwiedziło 5,16 mln użytkowników (wzrost w porównaniu z lipcem o 21,41 proc.) i znalazł się on na piątym miejscu zestawienia serwisów informacyjno-publicystycznych.
Do Grupy Natemat należą już: Natemat.pl, Mamadu.pl, Innpoland.pl i Aszdziennik.pl.
Spółka Glob360, właściciel grupy, zanotowała w ub.r. zysk netto 513 tys. zł.
(MNI, 15.10.2019)