VMLY&R Poland dwudziestą najbardziej kreatywną agencją świata
Raport został przygotowany przez organizatorów festiwalu reklamowego Cannes Lions (fot. materiały prasowe)
Według raportu "Cannes Lions: The Global Creativity Report" Polska znalazła się na 16. pozycji zestawienia najbardziej kreatywnych regionów świata. W pierwszej dwudziestce najbardziej kreatywnych agencji jest VMLY&R Poland, a w kategorii najbardziej kreatywnych niezależnych agencji - 180heartbeats + Jung von Matt.
VMLY&R Poland jest najwyżej notowaną agencją z Polski - zajęła w raporcie Cannes Lions 20. miejsce wśród agencji z całego świata i 10. miejsce w zestawieniu najbardziej kreatywnych agencji w Europie. Ponadto Ewelina Wojtyczka i Paweł Szczygieł z VMLY&R Poland należą do dziesięciu najlepszych dyrektorów artystycznych na świecie.
Agencją roku 2019 została Wieden + Kennedy z Portland (USA). Najbardziej kreatywną agencją w Europie okazała się zaś londyńska agencja AMVBBDO.
W kategorii najbardziej kreatywnych niezależnych agencji reklamowych na świecie na 10. miejscu znalazła się polska agencja 180heartbeats + Jung von Matt. Pierwsze miejsce w tej kategorii przypadło agencji Wieden + Kennedy z Portland.
Wysokie miejsca w rankingach marek zajęły firmy z Polski zaangażowane w projekt "Ostatni Twój Weekend": Gazeta.pl zajęła 9. miejsce w kategorii Media/entertainment, a Mastercard i BNP Paribas Bank Polska zajęły kolejno 6. i 7. miejsce w kategorii Consumer services/business to business.
Raport został przygotowany przez organizatorów festiwalu reklamowego Cannes Lions. Powstaje co roku na podstawie liczby zdobytych nagród i nominacji podczas organizowanego w czerwcu festiwalu reklamowego w Cannes.
(IKO, 04.10.2019)