KO wydaje na reklamy na Facebooku ponad dziesięć razy więcej niż PiS
85,4 tys. zł wydano na reklamy kandydatki KO na premiera Małgorzaty Kidawy-Błońskiej (screen: YouTube/ Platforma Obywatelska)
Komitet wyborczy Koalicji Obywatelskiej w ostatnich 30 dniach wydał na reklamy na Facebooku ponad 1,15 mln zł. Prawo i Sprawiedliwość przeznaczyło ponad 99 tys. zł.
Kampania wyborcza oficjalnie rozpoczęła się 9 sierpnia, ale Facebook pozwala sprawdzić wydatki w konkretnych okresach (ostatnia doba, tydzień, 30 i 90 dni). W ostatnich 30 dniach (od 24 sierpnia do 22 września) najwięcej na reklamy przeznaczył komitet wyborczy Koalicji Obywatelskiej: w sumie ponad 1,15 mln zł (wzięliśmy pod uwagę wydatki reklamowe przekraczające 1000 zł). PiS wydał na Facebooku około dziesięciokrotnie mniej: ponad 99 tys. zł. Lewica ponad 64 tys. zł.
Najwięcej wydano na reklamy Małgorzaty Kidawy-Błońskiej (85,4 tys. zł), po kilkanaście tysięcy zł wydały też lubelska, mazowiecka i wielkopolska PO.
(JSX, 25.09.2019)