Użycie deep fake w akcji BNP Paribas zwraca uwagę na bezpieczeństwo w sieci
Do akcji zaangażowano popularną ekolożkę Aretę Szpurę (fot. materiały prasowe)
Bank BNP Paribas wykorzystał technologię deep fake, żeby zademonstrować, w jaki sposób może zostać skradziona tożsamość dowolnej osoby w internecie. Pomysłodawcą akcji jest Feeders Agency.
Do akcji zaangażowano popularną ekolożkę Aretę Szpurę. Na swoim profilu na Instagramie zaczęła ona zachwalać nadmierny konsumpcjonizm, używanie plastikowych słomek i brak segregacji odpadów. Następnego dnia okazało się, że bohaterką insta stories była koleżanka Arety, która dzięki technologii deep fake mogła na jeden dzień przejąć jej profil.
Przeprowadzona akcja ma na celu zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo w sieci i promocję „Karty Otwartej na eŚwiat”. Klient wraz z kartą dostaje pakiet zawierający ubezpieczenie, dzięki któremu można otrzymać rekompensatę, jeśli zakupione przez internet towary okażą się wadliwe lub nie zostaną dostarczone.
Pomysł na kampanię opracowała Feeders Agency. Za przygotowanie wideo w technologii deep fake odpowiada White Kanga.
(MAK, 20.09.2019)