W Wielkiej Brytanii rozpoczyna się kampania "Przygotuj się na brexit"
Na stronie Gov.uk/brexit Brytyjczycy znajdą praktyczne informacje o zmianach w zasadach podróżowania i prowadzenia działalności gospodarczej, jakie spowoduje wyjście z Unii bez umowy (screen: Gov.uk/brexit)
W Wielkiej Brytanii rządowa kampania “Przygotuj się na brexit”, która ma poszerzać wiedzę na temat warunków opuszczenia Unii Europejskiej, została zainaugurowana w niedzielę wraz z udostępnieniem strony internetowej Gov.uk/brexit.
Przez dwa miesiące na ulicach brytyjskich miast będą pojawiać się billboardy, a w poczytnych dziennikach, w telewizji i mediach społecznościowych będą publikowane materiały dotyczące brexitu. Na stronie Gov.uk/brexit Brytyjczycy znajdą praktyczne informacje o zmianach w zasadach podróżowania i prowadzenia działalności gospodarczej, jakie spowoduje wyjście z Unii bez umowy.
"Chodzi o to, by społeczeństwo również przyjęło odpowiedzialność za wyjście z UE" - podkreślił Michael Gove odpowiedzialny w brytyjskim rządzie za przygotowania do tzw. bezumownego brexitu.
Na przeprowadzenie kampanii rząd premiera Johnsona przeznaczył 100 mln funtów szterlingów (480,9 mln złotych). “To dwa razy tyle, ile co roku płaci za swe reklamy Loteria Krajowa” - zauważył Benedict Pringle, twórca bloga Politicaladvertising.co.uk w wypowiedzi dla BBC.
(MJS, 03.09.2019)