Facebook zaostrza przepisy dotyczące reklam politycznych
Facebook wprowadził po kampanii wyborczej w 2016 roku wymóg zamieszczania w reklamie informacji dotyczącej tego, kto za nią zapłacił (fot. Pixabay)
Organizacje i osoby zamieszczające reklamy polityczne na Facebooku będą poddawane dodatkowym procedurom weryfikującym ich tożsamość.
Małe firmy będą musiały przekazywać dające się zweryfikować dane, jak numer telefonu, adres, adres poczty elektronicznej. Reklamodawcy mają dostarczyć takie dane do połowy października. Kampanie, których nadawcy nie będą zweryfikowani, zostaną zawieszone. Podmioty, które potwierdzą swoją tożsamość na podstawie danych rządowych, zostaną oznakowane przez Facebooka jako „organizacje zweryfikowane”.
Firma wprowadziła po kampanii wyborczej w 2016 roku wymóg zamieszczania w reklamie informacji dotyczącej tego, kto za nią zapłacił. Okazało się jednak, że jest to niewystarczająca forma weryfikacji, ponieważ prawicowa, międzynarodowa gazeta „Epoch Times” zamieściła w 2019 roku na Facebooku warte 2 mln dol. reklamy sygnowane przez nieistniejące tytuły “Honest Paper” i “Best News”, o czym poinformował ostatnio kanał NBC News.
(MC, 02.09.2019)