Marcin Dzierżanowski redaktorem naczelnym „Wprost”
Marcin Dzierżanowski z „Wprost” związany jest od 2006 roku (fot. materiały prasowe)
Marcin Dzierżanowski od 1 sierpnia będzie redaktorem naczelnym tygodnika „Wprost” (PMPG Polskie Media). Po trzech latach ze stanowiska odchodzi Jacek Pochłopień, będzie doradcą zarządu PMPG ds. projektów specjalnych.
Nowy naczelny w komunikacie zapowiada, że pod jego kierownictwem tytuł nie zmieni linii politycznej. „Jesteśmy jedynym tygodnikiem opinii, z którym chętnie rozmawiają przedstawiciele obu stron politycznego sporu. Chcemy utrzymać ten swój atut” - mówi Marcin Dzierżanowski. Jak dodaje, tygodnik będzie stawiał na odważne opinie i komentarze, pojawi się też więcej miejsca na tematy związane z biznesem. Wydawca chce także dokończyć transformację cyfrową, zacieśniając współpracę z serwisem Wprost.pl.
Marcin Dzierżanowski pracował w „Życiu Warszawy”, „Dzienniku” i TVP. Był twórcą i pierwszym szefem portalu TVP Info oraz sekretarzem redakcji polskiej edycji magazynu „National Geographic Traveler”. Z „Wprost” związany jest od 2006 roku. Był nominowany do nagrody Grand Press w kategorii News w 2007 roku.
Jacek Pochłopień był redaktorem prowadzącym „Pulsu Biznesu”, kierował działem Biznes tygodnika „Newsweek Polska”. Przez prawie dziesięć lat był wicenaczelnym miesięcznika „Forbes”. Do redakcji „Wprost” dołączył w sierpniu 2015 roku jako zastępca redaktora naczelnego. Od sierpnia 2016 roku kierował redakcją tygodnika.
Z danych ZKDP wynika, że w maju średnia sprzedaż ogółem „Wprost” spadła o 31,77 proc. w ujęciu rocznym, do 13 155 egz. Był to największy spadek wśród tygodników ogólnopolskich.
JSX